Har lyssnat på båda versionerna. Texten är precis lika bra på båda, som asti skulle ha sagt. Skitbra helt enkelt. Hör både tidiga Pugh och Beatles' vita album i detta, och det är saker jag gillar.
Funkar bra i symbios med de modernare arggitarrerna och trummorna.
Vad gäller mixarna så tycker jag din mix vinner. Klarare ljud, bättre tryck på refrängerna och framför allt ett mycket roligare trumljud med den djupa kaggen och snärtiga virveln. Freddys trummor är mer anonyma, och luddiga, framför allt kaggen.
Freddys mix saknar inte poänger. Tycker han gör rätt som editerar bort trummorna emellanåt, även om jag tycker att han har plockat lite för mycket. Gillar de lite psykedeliska sångeffekterna. Blåset tycker jag var rätt att ta bort, lät inte så roligt, nej. Det som gjorde det onaturligt var både bristen på svällningar och lite konstigt arr.
Den otajta plockgitarren stör mig lite på båda versionerna, medans sången är superb. Tycker inte den surar nånstans.
Förlåt mig!!Jag har helt glömt bort den här tråden.. Jag är helt "väck" just nu och är knappt ute på nätet alls.. Kollar Facebook & Twitter ibland, men det är i stort allt.. Musikmässigt så står det helt still. Lusten har helt försvunnit & allt jag gör är att hoppas på att den snart ska komma tillbaka..
Hur som helst.. Tack snälla.. Va skojigt att Du gillar min mix.. Inte för att jag personligen tycker den är bättre än Freddys, men det betyder ju ändå att jag gör alltmer rätt efterhand..
Jag håller dock med Dig om att Freddys mix saknar lite av drivet. Den blev lite väl snäll kanske.. Men ändå bra. I det stora hela så tycker jag att Freddy har fått ordning på låten, helt enkelt..
Mellan de båda versionerna så skulle jag välja freddys - den är mycket bättre för örat - originalet är lite för vasst på sången och chorusbemängt vilket gör det lite mer obehagligt att lyssna på...även om det inte är obehagligt liksom
...men i jämförelse så är det Freddys som gäller för mig.
Sedan är koklockornas intro sämre än att direkt börja med gurorna (som i Freddys)
Gurano
HAHA... Kokällan i inledningen var bara en inräkning.. Det skulle inte få vara med på min version heller

Men jag håller med Dig Gurano. Freddys version vinner... Jag ska försöka göra nåt åt det där med sångljudet så småningom.. Vet inte varför jag maskerar sången så mycket med reverb, för det låter ju ändå rätt OK när Freddy tar bort den..
Tack för tyck & lyssning!
I det stora hela så låter Freddys mix/prodd bättre. Bättre trummor, bättre sångljud, krispigare ljud, bas på andra versen, bättre stick mm. Dock så tycker även jag att refrängen tappade lite pondus när gitarrerna tonades ner till fördel för pianot. Med detta sagt så är inte din mix dålig, Freddys är bättre bara helt enkelt, mer "up to date" om man säger så. Plockguran är lite otight på nåt ställe, dock inget som jag skulle riva upp himmel och jord för. Tycker dock att alla sångpåläggen på reffen grötar ihop sig lite, låter fortfarande lite demo. Men det verkar ju som det inte är skarpt läge på sången än så det ordnar sig nog sen. Har själv väldigt konstig sång på demos, som är pitchad, slarvig, oengagerad mm. En resa jag måste genomgå för att hitta dit jag vill så att säga. Här är dock sången bra i stort sett överallt, lite tighthet mellan lead, dubbar och stämmor och fix av nån sur ton sen är du hemma.
Ha de göttans!!
Micke
Thank You Sir...Kunde inte sagt det bättre själv

Håller med om precis allt Du skriver... Ska försöka få ordning på det där!!
Tack för att Du tog Dig tid. Det uppskattas!!
Bumpelibumpers!
Dagens lunchlyssning - så in i pepparn bra detta! 
HAHA.. Så spontant och roligt...
Dagens första garv fick jag nu!! Tack för det, och tack för att Du gillar!!!