Forum > Demolåtar

Hogge - "Ljug för mig" (Ny version!)

<< < (8/12) > >>

hogge:
Hej igen.. Nu tar vi tag i denna gamla slagdänga igen :P
Nu har Freddy pillat lite och mycket är, som vanligt, riktigt riktigt bra, men samtidigt så känns det inte riktigt lika självklart som det brukar denna gången.. Hela låten känns väldigt "naken" (jag kan inga musiktermer, men förhoppningsvis fattar Ni?)..
Sången måste givetvis fixas till - det är surt som tusan på sina ställen - men vad säger Ni om Freddys version..

Personligen skulle jag nog vilja ha mera kräm från gitarrerna i refrängen, och även mer gitarr på vers.. Men låt höra Era åsikter också..

Originalet:
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/Ljugformig.mp3[/mp3]

Freddy version
[mp3=200,20,0,]http://www.lindbergmusic.se/Hoggez_-_Ljug_MIX1.mp3[/mp3]

martinm:
Jag tycker inte att det låter för naket. Jag vill kanske ha lite tydligare sång (text) i de hårdare partierna (refrängen?).
Gillar inte ljudet på synthblåset i sticket. Mycket bra annars!
 :P

Asti:
Båda versionerna är skitbra! Originalversionen kanske har lite mer tryck i refrängen,
men jag föredrar reverbet på sången i Freddys version. Freddys känns lite renare
och mer "bearbetad". Tror jag föredrar den lite "cleanare" ljudbilden i Freddys version....
/Asti t.f. renlevnadsmänniska

Eddi:
+ för Freddys mix av flera orsaker skönare intro bättre trummor och gitarrspel finns ju där men den blir inte lika desperat i refrängen som din och det kan jag sakna.

hogge:

--- Citat från: martinm skrivet 08.02.2012, 19:41:58 ---Jag tycker inte att det låter för naket. Jag vill kanske ha lite tydligare sång (text) i de hårdare partierna (refrängen?).
Gillar inte ljudet på synthblåset i sticket. Mycket bra annars!
 :P

--- Slut citat ---

Sorry!!! Jag läste tråden som ett arsle igår.. Trodde jag svarade Bjurte här.. Han & jag har ju lite av en jargong oss emellan.. Sorry Martinm!!

TACK Martinm för Dina synpunkter.. Jag tycker mixen & produktionen är jättebra.. Jag saknar personligen lite mer rock-gura på refrängen, men sen är jag nöjd!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion