Forum > Demolåtar

Hogge - "Ljug för mig" (Ny version!)

<< < (7/12) > >>

bow35:
Reagerar på den otippade (men välfungerande) kontrasten mellan vers och ref. Tänker på heavy metal-guran som kommer in i ref. Samtidigt är det inte nån metal-balad. Kul!

Jag får lite obekvämt ljud.

hogge:

--- Citat från: Jocke skrivet 18.11.2011, 14:30:02 ---Tror på det där med enkelhet - många gånger gör man det för svårt för sig för att man kan...^^

--- Slut citat ---

Så är det ju.. För mig i alla fall.. Jag gör allt för att hålla det så enkelt som möjligt - jag kan ju inte heller annat..  :rolleyes:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 18.11.2011, 20:24:20 ---Jag gillart oxå var lite tveksam i början men sen när det drar igång fattar man läget och det blir skitbra hel enkelt.

--- Slut citat ---

Va skoj.. Thank's man!!!  :wub:

--- Citat från: bow35 skrivet 19.11.2011, 09:14:44 ---Reagerar på den otippade (men välfungerande) kontrasten mellan vers och ref. Tänker på heavy metal-guran som kommer in i ref. Samtidigt är det inte nån metal-balad. Kul!

Jag får lite obekvämt ljud.

--- Slut citat ---

Va kul att Du lyssnar & kommenterar (och gillar såklart), Bow!
Det obekväma ljudet kanske beror på att det inte är mixat ännu?? Jag kan i alla fall inte finna någon annan förklaring!

MaxB:
Superskönt med dynamiksvängarna från de lätta verssvängarna till distgurornas attack i refrängen.
Och basen sitter superskönt, är det du som spelar den? Enkelt och effektivt!

Dividend:
Håller med om dynamiken. Men nästan så ett stick (som är nånstans mellan vers/refr i bullrighetsgrad) skulle in, innan du återgår till versen efter första refrängen (?)
Hoppas du fattar hur jag menar.
Fan, refrängen funkar bättre den här gången. :)

Riktigt gott röj!

hogge:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.11.2011, 12:08:00 ---Superskönt med dynamiksvängarna från de lätta verssvängarna till distgurornas attack i refrängen.
Och basen sitter superskönt, är det du som spelar den? Enkelt och effektivt!

--- Slut citat ---

Härligt MaxB.. Tack!
Och ja - det är jag som spelar basen.. Jag gillar ju enkelt & effektivt, men jag klarar inte heller annat. Inte minst nu för tiden då min vänsterhands pek- och långfinger är lite ur funktion. Har problem att hantera även gitarren, men framförallt basen..

--- Citat från: Dividend skrivet 22.11.2011, 13:12:20 ---Håller med om dynamiken. Men nästan så ett stick (som är nånstans mellan vers/refr i bullrighetsgrad) skulle in, innan du återgår till versen efter första refrängen (?)
Hoppas du fattar hur jag menar.
Fan, refrängen funkar bättre den här gången. :)

Riktigt gott röj!

--- Slut citat ---

Va kul att den börjar sätta sig Div.  :lol:
Tack för tipset. Jag funderar på vad jag ska hitta på med denna, så Ditt förslag skall testas.. Jag behöver ju få in nåt mer iden, men vad återstår att se..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion