Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Tisteln (pianostycke nr 2)

<< < (7/15) > >>

Dividend:

--- Citat från: robc skrivet 18.11.2011, 11:48:46 ---Hej, snyggt lirat eller menar du att du "musat" in detta stycke ? Det måste ju va svårare än att spela in det.....  ;)

--- Slut citat ---

Allt är hel-kvantiserat och inritat med musen :) Det kommer av sig själv, tog 2-3 kvällar, tror vissa partier bör spelas dock för bästa känslan. Kanske gör en sådan verre längre fram.

--- Citat från: SYNTH skrivet 19.11.2011, 19:11:33 ---Vackert som bara den blir imponerad av dig Per! :)

--- Slut citat ---

Kul att imponera. Tack.

--- Citat från: MaxB skrivet 19.11.2011, 10:42:44 ---Förtjänar att sägas igen efter ny lyssning: Det är bra!
Faktiskt radioklar! Skulle jag höra den i P2 skulle jag kunna ta den för ett av alla klassiska stycken som gjordes för sekler sen. Du är odödlig!

--- Slut citat ---

Jobbar på min ev. "odödlighet" med tredje delen i sviten just nu ;) Kul att det gillas.

--- Citat från: bow35 skrivet 19.11.2011, 09:51:15 ---Låter ju precis som den där låten som bl.a. jag själv la sång på. Lärkan. Denna lite mer Mozart.

--- Slut citat ---

Ja, det är C i båda. Mer noter här, men kommer knappt ihåg melodin i "Lärkan2"? Får kolla :)

Tack alla för tid och kommentarer!

Ola:
låter riktigt fint det här.
tistel är inte min första tanke som kommer upp, utan en sommar äng med lekande barn som plockar tussilago

vackert.

Mvh Ola

Dividend:
Kul att det låter vackert!

"Tisteln" är min bild från sensommaren i år av en tistel som vajar mot vattnet någonstans i Stockholms skärgård.

Scar Fraction Studio:
RIktigt riktigt vackert gillar det skarpt jobba vidare tycker det är riktigt vackert,

Spontana ideer jag får prova lägg in nån enstaka fiol som lägger nån form av stämma. kör hårt

Dividend:

--- Citat från: Scar Fraction Studio skrivet 21.11.2011, 23:10:58 ---RIktigt riktigt vackert gillar det skarpt jobba vidare tycker det är riktigt vackert,

Spontana ideer jag får prova lägg in nån enstaka fiol som lägger nån form av stämma. kör hårt

--- Slut citat ---

Kul att det gillas! Tänker inte utöka arrangemanget med fler instrument, men fiol/flöjt eller nåt annat ljust hade säkert passat att låta spela stämma här, det håller jag med om.

:)

Tistel från wikipedia:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion