Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Tåget söderut
Håkan Nilsson:
Fin låt som sagt. Att det finns många låtar på samma ackordsföljd, spela roll?
Men jag gillar inte introt, det är alldeles för långt.
Dubbelsången... nja?
Skönt coolt rälsbusslunk i låten.
Är det på Gustavsbergsfabriken du gör porslin?
MaxB:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 05.11.2011, 11:36:03 ---Fin låt som sagt. Att det finns många låtar på samma ackordsföljd, spela roll?
Men jag gillar inte introt, det är alldeles för långt.
Dubbelsången... nja?
Skönt coolt rälsbusslunk i låten.
Är det på Gustavsbergsfabriken du gör porslin?
--- Slut citat ---
Tack för kommentar Håkan.
Det är bra med ett långt intro så att även de blygaste runt dansbanan hinner spana in och bjuda upp, innan själva sången kommer igång. :wub:
Dubbel eller trippelsången är ett experiment som jag vill behålla - det är disharmoniskt. Men jag sjunger lite falskt på körstämmorna som är med där samtidigt. Orka fixa?
Kul att jag sjunger så seriöst att det faktiskt skulle kunna vara så att jag arbetar på porslinsfabriken. Det skulle i så fall kunna vara Gustavsbergsfabriken. Om de fortfarande gör porslinsföremål alltså?
Det där med porslinsfabrik är bara ett rim eller halvrim eller något djupare symboliskt. Om hundra år skrivs det avhandlingar om vad den textraden egentligen stod för. :lol:
equality:
Lyssnar på version 9. Låter live och inte sönderproddat som mina grejor. Trivsamt och mysigt.
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 05.11.2011, 23:54:09 ---Lyssnar på version 9. Låter live och inte sönderproddat som mina grejor. Trivsamt och mysigt.
--- Slut citat ---
Tack! Om det inte finns flera goda tips lägger jag över den till färdiga så snart jag hinner.
MaxB:
Nu är det dags att åka vidare, tågen går som vanligt - med en viss försening varje dag men utan större strömavbrott.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida