Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Tåget söderut

(1/10) > >>

MaxB:
LÅTNAMN:             Tåget söderut
ARTIST/GRUPP:      MaxB
GENRE:                 Tryckare
LÅTLÄNGD:            3.47
KOMPOSITÖR:        MaxB
PRODUCENT:          MaxB
EV. MEDVERKANDE: Perowitch på trummor
INSPELNINGSÅR:     2011
FORMAT:               mp3
Hittade på de första delarna 2011-10-29 och texten är hämtat från en händelse som inträffade i mitten av oktober 2011.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Taget_soderut_ver9_wavehammer.mp3[/mp3]
MaxB - Tåget söderut

Vers 1:
Var trött, tog tåget söderut           - som så många gånger förut.
Hade arbetat intensivt                  - dag och natt i vår porslinsfabrik.
Kom inte längre än till Farsta strand - blev nått elfel, strömmen försvann
Mitt emot mig satt en vacker tjej    - vad ska man göra, jag sa: - Hej!

Refräng 1:
Vet du hur man tar sig söderut - det är här spåret tar slut
Jag vill hem, jag är helt slut     - du sa: - Vi kan slå följe till buss åtta tre noll
Och jag, jag sa:                    - Det går väl bra.   (wow)

Soloparti: med munspel

Vers 2:
Under två paraplyer vi gick du och jag  - vi hade inte setts förut
men ändå var det som vi känt varandra - i flera tusen år.
Vi tog bussen från Kroppaplan             - satt och pratade om det som hänt under dan
då vi kom fram, tog vi farväl               - vi kommer aldrig ses igen!

Refräng 2:
Nu vet jag hur man tar sig söderut - då man är trött, känner sig slut.
Träffa nån du aldrig sett förut       - och livet leker tittut.
Och ja - nu mår jag bra!

Eddi:
Introt/versen känns ju väldigt bekant vilket inte refrängen gör men den är ju i det här läget inte alls lika catchig som introt. Fasen att jag inte kan komma på vad det påminner om mina tankar dras till R&B-tjejerna over there men det kan ju vara helt åt håsike.
Bra anyway jobba vidare.

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.10.2011, 17:35:40 ---Introt/versen känns ju väldigt bekant vilket inte refrängen gör men den är ju i det här läget inte alls lika catchig som introt. Fasen att jag inte kan komma på vad det påminner om mina tankar dras till R&B-tjejerna over there men det kan ju vara helt åt håsike.
Bra anyway jobba vidare.

--- Slut citat ---

Släpper våttorkningen av golven en stund för musikens bästa...
Fasen vad man är uppfylld av musik, kan inte vara ifrån den en lång stund...
Reffe bör inte gå den här vägen. Är inne på att andra svängen ha F Dm Em E F (nånting mer?) och slutligen till Gsus.

Tokai:
Versen eller vad det är påminner om nån Sedaka låt. Typiskt C Am F G och så samma melodi hela vägen. Det andra partiet saknar melodi så det är omöjligt att lista ut. J Lennon var ju också inspirerad av dylikt från gamla Motown, The Shirelles t.ex. "Will  you still love me tomorrow"
Tycker pianot låter rätt häftigt på nåt sätt.

MaxB:
Ja, den där monotont upprepande melodin har jag inte tänkt ska sjungas - utan den ska ligga där lagom enerverande i bakgrunden så att den fastnar i det omedvetna.  B)
Sången har jag tänkt ska ligga på samma ton ganska länge. Inte vara så melodiös under verserna.
Får se vad det blir - om det blir något.

Nu måste jag bli klar med att sy dotterns gardiner och laga några hästtäcken. Äntligen lärdag, typ...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion