Forum > Färdiga produktioner
Freddy Holm - " I Need Time "
aROCKER:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 27.10.2011, 19:08:44 ---Dist över hela paketet.. eller övertoner som vi ska kalla det när det är vintage. Nåväl, allt annat är i min smak utom
- dubbelvirvelslaget låter maskinellt
- trumsoundet låter inte vintage utan illa
Nu talar jag inte om komprimering eller torrhet, utan att grundsoundet inte alls faller i min smak, sku ha hört akustiska trummormed en överkomprimerad rumsmick eller monoinspelade trummor som ett bättre alternativ i sammanhanget.
--- Slut citat ---
Det är ju alltid en fråga om smak men Freddy´s trummor är helt klockers...oavsett individuell smak, jag baserar det på att jag äger över 2000 vinyler från den tidseran och dessutom är trummis och det är helt underbara trummor för sitt syfte!
Fast jag kanske hör fel...hehe! :ph34r:
aROCKER:
--- Citat från: ydderF skrivet 27.10.2011, 20:32:46 ---Tack för lyssningen, tsmalmbe.
Trumsoundet jag var ute efter var i den här gatan:
http://www.youtube.com/watch?v=_re-6Kbbcu4
Dom har et lite brightare virvel-ljud, men torrt är det.
Vel vel, smaken är som baken ;)
--- Slut citat ---
Och Beatles är ju en aningens skramligare än vad det vart bara 5 år senare...ännu mera dämpat och isolerade trummor.
Mästare var ju Sweet med producenten Phil Wainman, fast det var ju så välgjort så det gör ju ingen rättvisa åt någon.
Här kommer ett klipp med Daniel Boone...hur låter dessa trummor....ascoola!
http://www.youtube.com/watch?v=DwjuKhBIIIQ
ydderF:
Haha, jepp cool man!
Låten är kanske inte världens bästa, men året den kom ut, gillar jag ;)
CunningCode:
Fantastiskt skönt sound och sång. Inte mycket att säga förutom att allt låter helt rätt. :wub:
Fuzzbub:
Det är ingen tvekan om att detta är en bra låt! Det är ingen tvekan heller om att det är mycket kompetent skruvat på alla
sätt och vis. Det senare får dock som konsekvens att det låter vintage men inte blir speciellt skitigt, på gott och ont.
Funkar gör det i varje fall!
Jag tycker dessutom att den är i kortaste laget. Varför inte slänga in ett solo :D av något slag och kanske en refräng till i slutet?
Bra jobbat! /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida