Forum > Färdiga produktioner
Freddy Holm - " I Need Time "
ydderF:
Ojoj, tack för det CunninCode! Det värmer ;)
Och tusen tack Fuzzbub!
Jag håller med om at det inte låter speciellt skitigt jämförd med feks punk,
men i min "cleana" pop/bluegrass världen, så klassifiseras denna som skitig ;) :P :lol:
Faktisk så tycker jag at den kunde haft en runda solo till.
hogge:
Den här plattan köpte jag i Janssons Cykelverkstad 1973 om jag inte minns fel ;)
Nåja.. Riktig retrofeeling på denna. Kom osökt att tänka på (tidigt) The Sweet, eller nåt åt det hållet...
En grym produktion detta, även om låten inte kommer hamna i min MP3-spelare. Men detta beror enbart för att jag numer har utvecklat en typ av allergi mot (inte allt, men..) 60 & 70-talets musik...
Men MVG på produktion, hantverk & framförande!
Emlan:
Vilken snygg uppbyggnad/dynamik! Bra tryck, känsla och närvaro i sången och musiken genom hela låten!
Fantastiska körer! Gillar mycket!
ydderF:
Hogge,
tack för lyssningen ;)
Oj, va mycket bra musik du missar pga av din allergi...
Too bad.. ;)
Emlan,
tack för det.
Köret är nog lite over the top, tycker jag, men samtidig så var det ju så den gången ;)
jonnerstone:
Låter som en Jeff Lynne produktion....på gott och ont. ELO's Time platta är fortfarande en grym platta. (som producent så fastnade han dock totalt i sitt sound för flera decennier sedan, vilket inte du har som tur är) Han har ju proddat Tom Petty några gånger och låten i sig skulle väl också kunna vara ett mellanspår på en TP platta. Det låter bra och välgjort, dock tycker jag personligen inte låten är sådär himla spännande. Sticket tyckte jag var bäst :)
Men när det gäller låtsnickeri och prodd så har du ju en väldigt hög lägsta nivå, så även om jag tycker detta faller under dina sämre låtar så är det ju fortfarande jäkligt bra :)
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida