Forum > Färdiga produktioner
Freddy Holm - " I Need Time "
Dividend:
Tycker det var en kul lyssning, men hade inte velat lyssna på en skiva med det här.
Ska jag säga nåt konstruktivt så kunde trummornas sound filas på, men annars är väl nivåerna bra.
Jag har hört var och en av komponenterna för sig i annat sammanhang, Dylan-aktiga sången och gitarrerna, ackordsföljd, men du får ändå till något man inte hört förr, vid blandningen.
Gurano:
Detta liksom allt annat du lägger upp håller en klass för sig vad gäller ljudbild och mixning - alldeles utmärkt (man har oändligt mycket att lära där)! men låten som sådan sticker inte ut i mina öron så mycket - tradrock även om instrument spelas bra.
Ha det gott
Gurano
Tokai:
Detta var inte riktigt som jag väntat mig. Bortskämd som man är av dina superba ljudbilder och produktion. Här låter det rätt så dovtt och ganska luddigt, speciellt trummorna. Om detta ska vara analogt och retro så är det kanske rätt?
Själva låten är lite mysko. Börjar som nåt liknande Let´s dance (inte Bowie), sen nåt Beach boys surfmusik. Därefter Traveling Wilburys (med Tom Petty) för att avslutas mer countryaktigt.
Men kul lyssning och som alltid proffsigt utfört.
spacetrucker:
Travelling Wilburys, Tom Petty, Jeff Lynne... med den kombinationen KAN det inte bli annat än bra :D
Det pratas om trumsound och ljudbilder och sånt... frågan är ju om man är ute efter att göra nåt som låter som det gjorde då eller en retrolåt med dagens sound. Därom tvista de lärda :unsure:
Jag gillar i alla fall detta just så som det är.
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida