Forum > Demolåtar

Are you lonesome tonight. Helt ny recording med visptrummor...

<< < (4/6) > >>

MaxB:
Låter mycket bättre än tidigare, avseende både sång och text.
Den här versionen låter inte Elvis men står på egna ben.

equality:
Imponeras av den fina ljudkvaliteten. Hur får du allt låta så nära? Fint framfört också.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: equality skrivet 01.11.2011, 23:28:33 ---Imponeras av den fina ljudkvaliteten. Hur får du allt låta så nära? Fint framfört också.

--- Slut citat ---
Tack, vad vänligt? Nära? Jag vet inte, haha. Micken TLM102 är nog mkt bättre än man förstår. Jag kom plötsligt till insikt att min micscreen från Thomann sabbade ljudet, så den har jag skrotat, och fått bättre sångljud. Preampen Audient Mico är också väldigt bra. Fast till sången på den här har jag använt en ny Tascam channelstrip. Att sången låter bra kan nog bero på att jag formar ljudet exakt som jag vill ha det redan vid inspelningen, tex med kompressorn i channelstripen. Då kan jag försöka sjunga så att det passar ihop med ljudet...

Asti:
Underbart mjukt och fint! Din sång påminner mig en hel del om Willie Nelson.
Kanonljud och mix. Men jag tycker fortfarande det är lite för mycket markerade
"strumming chords", speciellt under solot! Men det är en bagatell i sammanhanget!
Mycket njutbart!
/Asti

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Asti skrivet 03.11.2011, 14:39:51 ---Underbart mjukt och fint! Din sång påminner mig en hel del om Willie Nelson.
Kanonljud och mix. Men jag tycker fortfarande det är lite för mycket markerade
"strumming chords", speciellt under solot! Men det är en bagatell i sammanhanget!
Mycket njutbart!
/Asti

--- Slut citat ---
Den här skulle kanske låta bättre om jag spelade ak gitarren utan plektrum. Men orka... Nu har vi satt igång att spela in med bandet, släpar runt all utrustning i diverse lokaler, är vaken hela nätterna, jobbar på dagrna oxå, är helt döslut.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion