Forum > Demolåtar

Are you lonesome tonight. Helt ny recording med visptrummor...

<< < (3/6) > >>

Håkan Nilsson:
Är inte riktigt nöjd med sångljudet ändå.  :huh: Det kommer som en sorts skum dist ibland i låga midden/höga basen som jag inte får bort. Det sitter väl i stämbanden kanske, jag kör ju samma Neumann och "drivlina" till nästan allt jag spelar in utan att få samma fenomen.
Tror jag ska testa ändå att sjunga in nåt med min livemick, en Beta 58. Den kan man ju nästan ha inne i käften utan att det blir knepig bashöjning...

MaxB:
FÖrsiktig bara så du inte sväljer den. Såg en video häromdagen...  :unsure:

Asti:
Gillar verkligen din sång! Inte alltid "right on pitch", men väldigt känslig och utlämnande!
Tycker "strumming" ak.gitarren är lite väl markerad.....
Det märks att du gillar låten! Skön lyssning!
/Asti

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Asti skrivet 21.10.2011, 23:15:48 ---Gillar verkligen din sång! Inte alltid "right on pitch", men väldigt känslig och utlämnande!
Tycker "strumming" ak.gitarren är lite väl markerad.....
Det märks att du gillar låten! Skön lyssning!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack för de orden!
Ang ak gitarren. är den för lite komprimerad, eller borde jag spela om den och hålla mig mer laisback soft hela låten igenom?

Har fått klartecken av en av polarna att han kommer hit med sin lättburna moderna Hammond för att lägga orgel.
Tror jag ska testa att försöka sjunga den lite bättre nu på morronkvisten.

Håkan Nilsson:
Sen jag insåg att min Thomann micscreen sabbar ljudet och tog bort den, så får jag ett bättre sånglud. Behöver inte alls skära lika mycket runt 900 hz, skärmjäveln boostade där och stal diskant.
http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-are-you-lonesome
Skaffa aldrig en sån skärm.  :mellow:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion