Forum > Demolåtar
MaxB - Midnight in Harlem (cover)
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.10.2011, 02:13:23 ---Javissrt nu sätter du voicen men har en del kvar vad gäller bottleneck-liret fast det tror jag du fixar snart. Bra jobbat
--- Slut citat ---
Ja, sången är säkrare nu men jag tror Erik Gadd är lite vassare på att ta de höga tonerna.
Eller var det nån som sa att han fuskar?
Sliden - tja - öva öva öva eller korta ner det partiet och koncentrera sig kanske?
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.09.2011, 18:38:58 ---Jo det där hör du det ligger runt 1000 hz till vänster låter som ringsignalen från en svart bakelit instoppad i en halvöppen byrålåda - tror t.o.m. att Philipslurarna klarar den frekvensen :lol:
Din gitarr ligger mycket högre i frekvens där.
--- Slut citat ---
Nu har jag försökt att hitta det du och Fuzzbub hör. Är det glidningen neråt, på tjocka E-strängen nära mitten i ljudbilden ni menar?
Fuzzbub:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.10.2011, 00:24:09 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 29.09.2011, 18:38:58 ---Jo det där hör du det ligger runt 1000 hz till vänster låter som ringsignalen från en svart bakelit instoppad i en halvöppen byrålåda - tror t.o.m. att Philipslurarna klarar den frekvensen :lol:
Din gitarr ligger mycket högre i frekvens där.
--- Slut citat ---
Nu har jag försökt att hitta det du och Fuzzbub hör. Är det glidningen neråt, på tjocka E-strängen nära mitten i ljudbilden ni menar?
--- Slut citat ---
Men nu har du ju lagt om sliden väl? Ljudet är iaf. borta.... /JEH
MaxB:
Ja just ja, har lagt om sliden. Och nu har jag klippt bort en del grejer i den filen.
Och mixat om - upplevde själv den föregående för basrik. Samma version i första inlägget i tråden.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_MidnightInHarlem_20111001.mp3[/mp3]
Eddi:
Jepp ingen ringsignal längre men jag tror att sliden blev lite väl lugn nu?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida