Forum > Demolåtar

MaxB - Midnight in Harlem (cover)

<< < (3/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 30.09.2011, 13:08:18 ---Behaglig ljudbild du får till med gitarrerna och "isoboxen". Vad använder du för typ av mick i den?
Bra mix. Måste dock erkänna att jag inte tycker låten är så spännande...
Ska lyssna på Crossroads och se om jag ändrar mig.  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Jag älskar låten i original och det är inte lätt att leva upp till den sången och det gitarrspelet.
Men jag övar att sjunga den ute i skogen och på gångbroarna överallt där ingen hör (tror jag).
Ska nog lägga om sången, förhoppningsvis mindre ansträngd närmaste veckan...

Mikrofon Audio Technica XM5 Wharfedale DM2.OS - köpt för 99 kr på Deluxe musik garagerea.
Alltså troligen ingen speciellt bra mikrofon

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.09.2011, 18:10:51 ---Alltså troligen ingen speciellt bra mikrofon

--- Slut citat ---
Funkar bra tycker jag! Men sömnig låt. Du har inget vidare omdöme när det gäller covers.  :lol: Minns att jag tyckte din förra cover inte heller kunde mäta sig med dina egna låtar.

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.09.2011, 18:14:27 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 30.09.2011, 18:10:51 ---Alltså troligen ingen speciellt bra mikrofon

--- Slut citat ---
Funkar bra tycker jag! Men sömnig låt. Du har inget vidare omdöme när det gäller covers.  :lol: Minns att jag tyckte din förra cover inte heller kunde mäta sig med dina egna låtar.

--- Slut citat ---
Det är ju ett jäkligt bra omdöme det där :D

MaxB:
Mikrofonen funkar bra! Har ikväll lagt ny sång på hela sömniga låten och en ny slide. Men jag har inte fantasi nog att göra sliden spännande. Blir väl segt med originallåtens längd.
Tror jag tappat en del av reverbsmeten som jag hade i förra versionen?

Nya versionen har samma namn som förra versionen och ligger i första inlägget.

Eddi:
Javissrt nu sätter du voicen men har en del kvar vad gäller bottleneck-liret fast det tror jag du fixar snart. Bra jobbat

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion