Forum > Demolåtar

MaxB - Midnight in Harlem (cover)

<< < (7/7)

bjurte:
Tjabba!
Känner inte igen Orginalet,så att jämföra kan jag inte.
Men jag måste säga att du utvecklat dig mycket som sångare sedan jag började hänga här.
Visst hör jag några suringar på några ställen,men överlag låter det kalas,bra instrumentering är det oxo,gillar Sliden.

Dividend:
Jag tror mig känna igen originalet. aldrig har en mellotron låtit så tjusigt :lol: (i inledningen)

Tycker också du får till sången bättre på dina alster nuförtiden. Riktigt kännbar skillnad till det bättre . I och för sig är det ju lite som att kasta sten i glashus att berömma andras sång i mitt fall. Men ändå.

Bra låt och jag tycker du gör en riktigt tapper tolkning, som känns som en av de mest "skiv"-klara grejer du lagt upp.

Tack för den här. Ska sparas. :)

MaxB:

--- Citat från: uriah skrivet 07.10.2011, 15:55:27 ---Tjabba!
Känner inte igen Orginalet, så att jämföra kan jag inte.
Men jag måste säga att du utvecklat dig mycket som sångare sedan jag började hänga här.
Visst hör jag några suringar på några ställen,men överlag låter det kalas,bra instrumentering är det oxo,gillar Sliden.

--- Slut citat ---

Kul  med sången, den här är tuff med höga toner på en del ställen och jag försöker lära mig att inte spänna stämbanden där utan låta massor av luft passera. Hoppas man kan lära sig så att det alltid skulle fungera.  B)

--- Citat från: Dividend skrivet 07.10.2011, 20:39:33 ---Jag tror mig känna igen originalet. aldrig har en mellotron låtit så tjusigt :lol: (i inledningen)

Tycker också du får till sången bättre på dina alster nuförtiden. Riktigt kännbar skillnad till det bättre . I och för sig är det ju lite som att kasta sten i glashus att berömma andras sång i mitt fall. Men ändå.

Bra låt och jag tycker du gör en riktigt tapper tolkning, som känns som en av de mest "skiv"-klara grejer du lagt upp.

Tack för den här. Ska sparas. :)

--- Slut citat ---

Tack Div! Kul att öva sång. Jag hoppas jag ska få en röst som Joe Cocker men är inte där ännu!  :rolleyes:

I första inlägget finns en länk till originalet! Där skrev jag det här:

Hörde den här låten på Eric Claptons Crossroads från 2010. Den spelades av Derek Trucks och hans fru och deras elvamannaband. Har lyssnat på den massor av gånger efter det (har också skapat en tråd om den nyligen Bra TV - Crossroads).

Där och nu här, finns länken

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion