Forum > Demolåtar

MaxB - Midnight in Harlem (cover)

<< < (6/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Ola skrivet 03.10.2011, 11:19:43 ---Det Låter toppen MaxB .

en liten detalj som jag tänker på(smaksak), dra ner lite topp på reverbet med lite eq,
Bra jobbat
Mvh Ola

--- Slut citat ---

Tack för tips jag inte tänkt på. Har ett reverb på send på leadsong och leadgitarr. Har ett stort reverb (cathedral) som jag plockar ut en liten del av. Då låter det så här. Är lite osäker på var jag drar ner toppen med eq då. Är det eq på dessa två spår eller drar jag in en gardin runt kyrkväggarna?  :unsure:

Ola:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.10.2011, 14:44:09 ---
--- Citat från: Ola skrivet 03.10.2011, 11:19:43 ---Det Låter toppen MaxB .

en liten detalj som jag tänker på(smaksak), dra ner lite topp på reverbet med lite eq,
Bra jobbat
Mvh Ola

--- Slut citat ---

Tack för tips jag inte tänkt på. Har ett reverb på send på leadsong och leadgitarr. Har ett stort reverb (cathedral) som jag plockar ut en liten del av. Då låter det så här. Är lite osäker på var jag drar ner toppen med eq då. Är det eq på dessa två spår eller drar jag in en gardin runt kyrkväggarna?  :unsure:

--- Slut citat ---

det var på sången jag tänkte, vet inte vilket program du kör,  men borde inte vara någe bekymmer att lägga till ett reverb + eq på fx kanalen  till sången eller vad du som,  och sedan skärra lite med eqn

i cubase finns det ,,,,hmmm 8,10 ,12 send  eller,nått,,kommer inte ihåg,, och på dem kan man ha 8,,10,,12 fx eller nått osäker på antal men
mycket fx o fnula bort sig på  :wacko: :D

MaxB:
Jag har en gammal Cubase VST32, så jag har nog inte riktigt den varianten med FX send som du beskriver. I mitt Cubase väljer jag send tror jag och kan nog inte fixa eq där?  :unsure:

Men i pluggen kan jag göra inställningar som storlek på rum avstånd mellan instrument och mikrofon och väggbeklädnad (platta "stenväggar" eller "vågiga draperier")

jugas:
jag gillar det här... riktigt go låt med gött groove - gillar att den får flyta iväg o att du halkar omkring o myser med sliden i godan ro... jäkligt läckert slideljud förresten :)

gillar din röst o sång också, fin nerv... vi har ju blivit placerade i samma kommun sångmässigt o det kan väl ligga något i det.. men nu när jag jobbar med Linn måste jag skärpa mig som tusan o göra många fler tagningar... hon sågar obönhörligt tagningar som jag själv är rätt nöjd med... "fy f-n vad surt, det där går bara inte"  :huh:

men du, kören... låter nästan som den är placerad i isoboxen men att micken inte fick plats utan hamnade utanför :D... äh, förlåt att jag raljerar, men den låter lite luddig o instängd o det stör mig.. borde inte va alltför svårt att lätta på eq:t o öppna upp lite grand?

MaxB:

--- Citat från: jugas skrivet 06.10.2011, 17:24:57 ---jag gillar det här... riktigt go låt med gött groove - gillar att den får flyta iväg o att du halkar omkring o myser med sliden i godan ro... jäkligt läckert slideljud förresten :)

gillar din röst o sång också, fin nerv... vi har ju blivit placerade i samma kommun sångmässigt o det kan väl ligga något i det.. men nu när jag jobbar med Linn måste jag skärpa mig som tusan o göra många fler tagningar... hon sågar obönhörligt tagningar som jag själv är rätt nöjd med... "fy f-n vad surt, det där går bara inte"  :huh:

men du, kören... låter nästan som den är placerad i isoboxen men att micken inte fick plats utan hamnade utanför :D... äh, förlåt att jag raljerar, men den låter lite luddig o instängd o det stör mig.. borde inte va alltför svårt att lätta på eq:t o öppna upp lite grand?

--- Slut citat ---

Tänk så olika man kan tycka om de olika delarna i en låt.

Sliden går via gitarrens POD2 med wahwah-pedal och isobox. Ja tydligen arbetar vi på samma ställe sångmässigt... Kanske skulle bidra på varandras grejer nån gång, sjunga varannan vers på skoj till exempel?

Kören har jag inte arbetat med alls, glömde bort att man kan släppa ut dem, då de sjungit färdigt. De har hittills bara kommit dit för att visa andra var kören ska in i låten. Jag tror nån eller några andra senare kommer hantera kören...  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion