Forum > Demolåtar
Asti - Jag kan se dig (ny version)
Clemens:
Riktigt bra Asti! Tycker nästan versen är annu bättre än refrängen :D Inget å klaga på förutom några dragningar på pukorna som känns lite stressiga eller lite för mycket. Grym låt! :)
Asti:
--- Citat från: Clemens skrivet 26.09.2011, 09:01:02 ---Riktigt bra Asti! Tycker nästan versen är annu bättre än refrängen :D Inget å klaga på förutom några dragningar på pukorna som känns lite stressiga eller lite för mycket. Grym låt! :)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar! Versen kändes för mig lite som utfyllnad, men det gläder mig om den uppskattas! :)
Ja, det stämmer nog att det blev lite frosseri i puk-fills! :rolleyes:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Dividend:
Jag gillar cellon.
Tyckte det här var riktigt bra,bland det bästa detta året från dig. Har lite svårt för körerna dock? Tycker de konkurrerar, borde vara sopran/alt-kör. T o m sådana här samplade proffssynth-körer (a la ewql SC) hade funkat.
Den där ackordsföljden hade gjort låten en förtjänst genom att sluta på dur nån gång då och då? :)
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.09.2011, 20:51:37 ---Jag gillar cellon.
Tyckte det här var riktigt bra,bland det bästa detta året från dig. Har lite svårt för körerna dock? Tycker de konkurrerar, borde vara sopran/alt-kör. T o m sådana här samplade proffssynth-körer (a la ewql SC) hade funkat.
Den där ackordsföljden hade gjort låten en förtjänst genom att sluta på dur nån gång då och då? :)
--- Slut citat ---
Antar att du menar att det borde vara lite ljusare röster i kören för att inte konkurrera med leadsången?
Har tyvärr inget bra körbibliotek....
Tanken med att sluta ackordnedgången i refrängen i dur någon gång i stället för moll är ingen dum idé! Och kanske hålla ut någon takt extra eller så....
Speciellt roligt om cellon passerat ditt kunniga öra med hedern i behåll! :)
Tack för lyssning och tips!
/Asti
Emlan:
Härligt att höra ditt unika sound igen!
Vackert!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida