Forum > Demolåtar

Asti - Jag kan se dig (ny version)

(1/8) > >>

Asti:
Fastnade för en refräng som bygger på en ackordnedgång (vad säger byggfacket om det?  :)) Dm-C-Bb-A-G-F-Em-Dm
Lite hastigt tillkommet, vilket säkert framgår.... :rolleyes:  Funkar det med plock på elgitarr? Mix? Arr? Tråkig låt?

Ändringar:
-Har fixat till introt, som var lite "konstigt" intonat.
-Höjt basen något.
-Utökat cellomellanspelet.
-Lagt på extra baskgrundssång i refrängen.

Bättre?

Titel: Jag kan se dig
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 4:06
År: 2011

equality:
Vackra harmisar med Lennonoid stämning. Fina körer som alltid. Ödsligt men med säkra kort samtidigt. Cellosolot funkar, kunde gärna fortsatt med gurorna som följer eller användas som intro.

Eddi:
Ett experiment som funkar ser jag det här som.
Det andra " se dig" undrar jag om du inte ska dra upp en kvint typ i sången jag tror det skulle bli skitsnyggt eller en andrastämma på det.. Något jag fick för mig att jag saknade.
Annars underbar låt.

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 18.09.2011, 01:37:50 ---Vackra harmisar med Lennonoid stämning. Fina körer som alltid. Ödsligt men med säkra kort samtidigt. Cellosolot funkar, kunde gärna fortsatt med gurorna som följer eller användas som intro.

--- Slut citat ---
Tycker nog inte själv att det är så mycket Lennon i detta..... Harmonierna i "refrängen" är huvudidén med låten.
Jag hade tänkt ytterligare en överstämma i kören, men klarade inte det, så det fick bli violiner i stället!  :)
Är lite osäker på vad du menar med "Ödsligt men med säkra kort samtidigt"....?
Cellosolot var tänkt att ta tillbaka låten till början. Gitarrerna i introt kommer ju precis som du säger därefter.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.09.2011, 02:43:07 ---Ett experiment som funkar ser jag det här som.
Det andra " se dig" undrar jag om du inte ska dra upp en kvint typ i sången jag tror det skulle bli skitsnyggt eller en andrastämma på det.. Något jag fick för mig att jag saknade.
Annars underbar låt.

--- Slut citat ---
Kul att du tycker det funkar!
Jag var och är fortfarande lite osäker på "leadsången" i refrängen, ska absolut testa det du säger!
Var först inne på att inte ha någon leadsång i refrängen utan bara kören, men det blev lite tomt...
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion