Forum > Demolåtar

Hoggez - "Till Dig"

<< < (2/6) > >>

Ola:
jo det kommer bli bra det här
jag tror sången kommer att klinga perf om den sänks med ett halvt tonsteg, kanske helt  (tror mer på ett halvt)
mixen hoppar jag då den inte är av vikt just nu.
gitarren låter lite midi ?,  hoppas att det är det för ett snabbt tonarts byte.

ska bli spännande och se vart den bär hän i tempo och med  riff eller bara soft

kör hårt.

Mvh Ola

hogge:
Tack till Er alla..
Jag ska kolla med Freddy om han kan sänka den.. Såhär, dagen efter - utan rödvin - så hör även jag att det låter ansträngt.. Men det är dock inte bara tonartens fel - min hals är också helt kaiko...

Det här lät ju så bra igår!! :blink:  :lol: Men eftersom jag inte kan kräva att lyssnaren ska vara påverkad av alkohol så får jag ju sjunga om detta..

Jag vet inte heller om gitarren är midi, men det hade ju varit kanon för då kan vi ju trixa med tonarten lite hur som helst..

Tar bort denna tills vidare!!

hogge:
Nu finns det en ny version här... Återkom gärna med synpunkter...

hogge:
Lite justerad nu.... Inga synpunkter?  :wacko:

Eddi:
Inte mycket att klaga på här inte, men några kommentarer kan jag väl göra. Freddy lillgammal som han är slänger sig med ord och rim som lite granna gått ur tiden tycker jag - ej, när, kär det blir en anings naivt och finns det andra sätt att på ett lite mer modernt sätt få fram budskapet så tror jag det skulle höja alstret något snäpp. En annan grej är att det blir så pass mycket ord så att dina speciella vibraton inte kommer till sin rätt på mer än något ställe. Instrumenten är lite för överkomprimerade hör man vid kraschcymbalen på några ställen. ett par felspel på pianot vid 288 och samma ställe dessförinnan.
I övrigt är det mäktigt arrangerat och spelat och körerna är super. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion