Forum > Demolåtar

Hoggez - "Till Dig"

(1/6) > >>

hogge:
LÅTNAMN: "Till Dig!"
ARTIST/GRUPP: Hoggez
GENRE: Pop/rock
LÅTLÄNGD: 4:56
KOMPOSITÖR: Musik: Freddy & Hogge // Text: Lisa & Hogge
ÖVRIGT MEDVERKANDE: Produktion & mix: Freddy
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: MP3

Tjosan...För första gången så har jag tagit mig an någon annans låt.. Denna gång Freddys.. En underbart vacker låt som kommer att avsluta plattan "Made In Svenska"...

[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2011/08_Till_Dig.mp3[/mp3]

Håkan Nilsson:
Du skulle kanske behöva sänka tonarten...? Rejält... :rolleyes:

hogge:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 14.09.2011, 02:00:57 ---Du skulle kanske behöva sänka tonarten...? Rejält... :rolleyes:

--- Slut citat ---

Förklara mera utförligt tack... Observera att detta är en "hastig" inspelning i rödvinsdimma!!

Eddi:
 :rolleyes: Jag tror att Håkan upplever din röst som lite för ansträngd - och jag gissar att det bara är en västanfläkt av hur den kommer att bli i slutskedet men det är ju ditt kroppsspråk. När du tar i så släpper det liksom. Den här då - jo kan absolut bli nåt.

MaxB:
Sången för långt bak och det låter som du sjunger i en för hög tonart.
Låten låter bra så den borde bli bra. Kom ihåg att inte bara sjunga text utan att först och främst förmedla den känsla texten beskriver. Har bara lyssnat en gång men upplevde framförandet av texten som stabil på takten 1 2 3 4 1 2 3 4 istället för att rösten ibland stannar upp, innan en textrad levereras och att sjunga en del meningar snabbare än låtens takt. Förstår du hur jag menar?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion