Forum > Demolåtar

Hoggez - "Till Dig"

<< < (3/6) > >>

hogge:

--- Citat från: Eddi skrivet 13.10.2011, 11:20:16 ---Inte mycket att klaga på här inte, men några kommentarer kan jag väl göra. Freddy lillgammal som han är slänger sig med ord och rim som lite granna gått ur tiden tycker jag - ej, när, kär det blir en anings naivt och finns det andra sätt att på ett lite mer modernt sätt få fram budskapet så tror jag det skulle höja alstret något snäpp. En annan grej är att det blir så pass mycket ord så att dina speciella vibraton inte kommer till sin rätt på mer än något ställe. Instrumenten är lite för överkomprimerade hör man vid kraschcymbalen på några ställen. ett par felspel på pianot vid 288 och samma ställe dessförinnan.
I övrigt är det mäktigt arrangerat och spelat och körerna är super. 

--- Slut citat ---

Tack för detta Eddi.. En lite rättelse först bara.. Freddy har inget med texten att göra. Där är min fru den dominanta parten och jag har gett ett visst bidrag. Dock är jag mycket nöjd med texten, vilken tillika är oerhört personlig. Men så är det ju, som bekant, med tycke & smak 
:)
Vad gäller övriga synpunkter så skall jag vidarebefodra dom till Freddy.. Detta är ju inte slutmixat så det är jättebra att Du (Ni?) hjälper oss med att få ordning på det..

Ola:
Ja se där ja. det kallar jag lyft. bra jobbat

några synpunkter då
tveksam till den första kören som är typ "oktaverad" blir lite pipigt kanske prova med en ters kvart kvint sept eller,,,,  ja ni hajar
det är mycket sköna sång slingor som man skulle kunna lägga på ett eko på med tex transistorradio effekt eller dyl,,

ok man ska inte överarbeta men lite mer tycker jag det finns plats på för den här låten.

topp klass

Mvh Ola

hogge:

--- Citat från: Ola skrivet 13.10.2011, 14:56:53 ---Ja se där ja. det kallar jag lyft. bra jobbat

några synpunkter då
tveksam till den första kören som är typ "oktaverad" blir lite pipigt kanske prova med en ters kvart kvint sept eller,,,,  ja ni hajar
det är mycket sköna sång slingor som man skulle kunna lägga på ett eko på med tex transistorradio effekt eller dyl,,

ok man ska inte överarbeta men lite mer tycker jag det finns plats på för den här låten.

topp klass

Mvh Ola

--- Slut citat ---

Tack Ola för tyck & kommentar..
"ters kvart kvint sept eller,,,,  ja ni hajar".... Näe - jag hajar inte ett skit.  :wacko: Men min högskoleutbildade kollega Freddy begriper med all säkerhet detta... Jag skickar således Dina förslag på förbättringar vidare till honom så får vi se vad han säger..
Tack för att Du gillar.. Sånt gör mig glad  :lol:

Eddi:

--- Citat från: hogge skrivet 13.10.2011, 14:34:55 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 13.10.2011, 11:20:16 ---Inte mycket att klaga på här inte, men några kommentarer kan jag väl göra. Freddy lillgammal som han är slänger sig med ord och rim som lite granna gått ur tiden tycker jag - ej, när, kär det blir en anings naivt och finns det andra sätt att på ett lite mer modernt sätt få fram budskapet så tror jag det skulle höja alstret något snäpp. En annan grej är att det blir så pass mycket ord så att dina speciella vibraton inte kommer till sin rätt på mer än något ställe. Instrumenten är lite för överkomprimerade hör man vid kraschcymbalen på några ställen. ett par felspel på pianot vid 288 och samma ställe dessförinnan.
I övrigt är det mäktigt arrangerat och spelat och körerna är super. 

--- Slut citat ---

Tack för detta Eddi.. En lite rättelse först bara.. Freddy har inget med texten att göra. Där är min fru den dominanta parten och jag har gett ett visst bidrag. Dock är jag mycket nöjd med texten, vilken tillika är oerhört personlig. Men så är det ju, som bekant, med tycke & smak 
:)
Vad gäller övriga synpunkter så skall jag vidarebefodra dom till Freddy.. Detta är ju inte slutmixat så det är jättebra att Du (Ni?) hjälper oss med att få ordning på det..

--- Slut citat ---
Jag satte mig ner med mina hörlurar och papper och penna i högsta hugg för att i akt och mening komma med förbättringsförslag på texten som jag ju kritiserat - och upptäcker att jag är skyldig en ursäkt - texten har lite gammalmodigheter för sig på några ställen men vadå! kan man säga det bättre än att man är kär - nej det håller faktiskt fullt ut. Om du sjunger om av någon anledning kan du ju testa att sjunga "Jag har inte hunnit med" men det är i stort sett allt vad som är kvar i min kritik och inte ens det håller för att behöva göra en ändring.
Så alltså jag tar tillbaka min åsikt och hävdar motsatsen - jättebra text!

bjurte:
Bra och vackert arr.
Sång och prod är oklanderligt,skitbra och inget fel på texten..men...lite för smörigt för mig.. ;)
RAWWK on.... B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion