Forum > Demolåtar
Hoggez - "Till Dig"
hogge:
--- Citat från: Eddi skrivet 14.10.2011, 17:39:58 ---
--- Citat från: hogge skrivet 13.10.2011, 14:34:55 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 13.10.2011, 11:20:16 ---Inte mycket att klaga på här inte, men några kommentarer kan jag väl göra. Freddy lillgammal som han är slänger sig med ord och rim som lite granna gått ur tiden tycker jag - ej, när, kär det blir en anings naivt och finns det andra sätt att på ett lite mer modernt sätt få fram budskapet så tror jag det skulle höja alstret något snäpp. En annan grej är att det blir så pass mycket ord så att dina speciella vibraton inte kommer till sin rätt på mer än något ställe. Instrumenten är lite för överkomprimerade hör man vid kraschcymbalen på några ställen. ett par felspel på pianot vid 288 och samma ställe dessförinnan.
I övrigt är det mäktigt arrangerat och spelat och körerna är super.
--- Slut citat ---
Tack för detta Eddi.. En lite rättelse först bara.. Freddy har inget med texten att göra. Där är min fru den dominanta parten och jag har gett ett visst bidrag. Dock är jag mycket nöjd med texten, vilken tillika är oerhört personlig. Men så är det ju, som bekant, med tycke & smak
:)
Vad gäller övriga synpunkter så skall jag vidarebefodra dom till Freddy.. Detta är ju inte slutmixat så det är jättebra att Du (Ni?) hjälper oss med att få ordning på det..
--- Slut citat ---
Jag satte mig ner med mina hörlurar och papper och penna i högsta hugg för att i akt och mening komma med förbättringsförslag på texten som jag ju kritiserat - och upptäcker att jag är skyldig en ursäkt - texten har lite gammalmodigheter för sig på några ställen men vadå! kan man säga det bättre än att man är kär - nej det håller faktiskt fullt ut. Om du sjunger om av någon anledning kan du ju testa att sjunga "Jag har inte hunnit med" men det är i stort sett allt vad som är kvar i min kritik och inte ens det håller för att behöva göra en ändring.
Så alltså jag tar tillbaka min åsikt och hävdar motsatsen - jättebra text!
--- Slut citat ---
Tack Eddi... Men Du behöver inte ändra Dig för min skull vet Du :lol:
Men roligare är det ju om Du gillar den förstås!
--- Citat från: bjurte skrivet 14.10.2011, 17:56:07 ---Bra och vackert arr.
Sång och prod är oklanderligt,skitbra och inget fel på texten..men...lite för smörigt för mig.. ;)
RAWWK on.... B)
--- Slut citat ---
Tack snälla Bjurte..
Självklart kan inte texten falla en rocker som Du på läppen... :lol: :P
Men för mig är den oerhört känslosam - även om min fru har skrivit 97% av den (men hon känner mig väl).. Den handlar om hur tufft det kan vara att släppa taget om sin tonårsdotter. Och inte minst då man redan har haft henne endast några dagar i månaden p.g.a. skilsmässa... Därmed betyder den mycket för mig..
Tokai:
Hejsan!
Stark sång med inlevelse. Är lite impat att du klarar dom höga tonerna.
Synd att sången försvinner i refrängen. Apropå refrängen, är jag inte så svag för det där pompösa. Hade hellre velat ha det lite mer stillsamma genom hela låten, som i verserna.
Det finns många fina arr i låten, överraskande med byte av tempo i solot t.ex och pianopartierna är snygga.
Kanske kan man tänka sig att du sjunger en oktav lägre i versen och så gå upp en oktav i refrängen?
Snyggt jobbat!
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 14.10.2011, 18:29:22 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 14.10.2011, 17:39:58 ---
--- Citat från: hogge skrivet 13.10.2011, 14:34:55 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 13.10.2011, 11:20:16 ---Inte mycket att klaga på här inte, men några kommentarer kan jag väl göra. Freddy lillgammal som han är slänger sig med ord och rim som lite granna gått ur tiden tycker jag - ej, när, kär det blir en anings naivt och finns det andra sätt att på ett lite mer modernt sätt få fram budskapet så tror jag det skulle höja alstret något snäpp. En annan grej är att det blir så pass mycket ord så att dina speciella vibraton inte kommer till sin rätt på mer än något ställe. Instrumenten är lite för överkomprimerade hör man vid kraschcymbalen på några ställen. ett par felspel på pianot vid 288 och samma ställe dessförinnan.
I övrigt är det mäktigt arrangerat och spelat och körerna är super.
--- Slut citat ---
Tack för detta Eddi.. En lite rättelse först bara.. Freddy har inget med texten att göra. Där är min fru den dominanta parten och jag har gett ett visst bidrag. Dock är jag mycket nöjd med texten, vilken tillika är oerhört personlig. Men så är det ju, som bekant, med tycke & smak
:)
Vad gäller övriga synpunkter så skall jag vidarebefodra dom till Freddy.. Detta är ju inte slutmixat så det är jättebra att Du (Ni?) hjälper oss med att få ordning på det..
--- Slut citat ---
Jag satte mig ner med mina hörlurar och papper och penna i högsta hugg för att i akt och mening komma med förbättringsförslag på texten som jag ju kritiserat - och upptäcker att jag är skyldig en ursäkt - texten har lite gammalmodigheter för sig på några ställen men vadå! kan man säga det bättre än att man är kär - nej det håller faktiskt fullt ut. Om du sjunger om av någon anledning kan du ju testa att sjunga "Jag har inte hunnit med" men det är i stort sett allt vad som är kvar i min kritik och inte ens det håller för att behöva göra en ändring.
Så alltså jag tar tillbaka min åsikt och hävdar motsatsen - jättebra text!
--- Slut citat ---
Tack Eddi... Men Du behöver inte ändra Dig för min skull vet Du :lol:
Men roligare är det ju om Du gillar den förstås!
--- Slut citat ---
Men det fattar du väl att jag gillar den... när du sedan talar om vad det handlar om så blir den ännu bättre.
hogge:
--- Citat från: Eddi skrivet 15.10.2011, 00:49:37 ---Men det fattar du väl att jag gillar den... när du sedan talar om vad det handlar om så blir den ännu bättre.
--- Slut citat ---
Jag kanske är korkad Eddi, men näe, det fattade jag inte.. Men TACK SNÄLLA för att Du förtydligar detta - det gör mig mycket glad.. TACK!!!
Sen en annan liten reflektion i all välmening - va faan händer på KR egentligen? Här vaar ju ofta värsta festerna förr, men det verkar helt ha upphört??!!!
Eddi:
--- Citat från: hogge skrivet 15.10.2011, 00:56:33 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 15.10.2011, 00:49:37 ---Men det fattar du väl att jag gillar den... när du sedan talar om vad det handlar om så blir den ännu bättre.
--- Slut citat ---
Jag kanske är korkad Eddi, men näe, det fattade jag inte.. Men TACK SNÄLLA för att Du förtydligar detta - det gör mig mycket glad.. TACK!!!
Sen en annan liten reflektion i all välmening - va faan händer på KR egentligen? Här vaar ju ofta värsta festerna förr, men det verkar helt ha upphört??!!!
--- Slut citat ---
Ja du Hogge nu kommer vi in på lite filosofiska tankar här. För inte så länge sedan ett år eller så så lyssnade väldigt många på allt på demoforumet och kanske 50% la en kommentar. I dag så är det nog så att väldigt få lyssnar och kanske 25% lägger sin kommentar. Kan hända har det att göra med världsordningen i övrigt att göra folk har mindre tid för att pyssla med kulturella frågor eller så - förhoppningsvis så är det en övergående faktor men jag vet inte hur det kommer att utveckla sig - jag hoppas att vi kommer tillbaka till det som var men men det återstår att se....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida