Forum > Färdiga produktioner

JT ft Marre - Chinese soup

<< < (5/8) > >>

Dividend:
Ja öva och träna på att skriva mer melodibaserat. Lyssnar inte bara på ambient :D utan på melodiös musik som du gillar ett tag.

Bara en rekommendation :rolleyes:

Jay Thomas:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.09.2011, 10:42:29 ---
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 26.09.2011, 09:43:56 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 25.09.2011, 21:06:14 ---Det är väldigt house-inspirerat. Eller "melodisk-trance-med-sång"

Det gungande partiet med sång+house-typiskt-staccato-ackord-somhamras-in- älskar jag.

Jag skulle kunna dansa till det här. För jäkla bra.

Jag skulle gjort en hel jävla skiva med det här :lol: Om det vore möjligt.

Överbra sång f ö, det här passar dig som handsken Maria + ett antal andra stilar. (Dansar.)

--- Slut citat ---

Tack Dividend! :)
Marres sång gjorde att torson fick en hel kropp, helt enkelt! :)

--- Slut citat ---

Oj vad skoj att det gillades..men det är verkligen en svängig låt där man kan göra en del...väldigt angenäm musik som tilltalar mej så mycket :rolleyes:
Gillar mixen oxå.

Tack för gott samarbete J.T!!

/Marre

--- Slut citat ---

Tack själv Marre! :D

--- Citat från: Eddi skrivet 26.09.2011, 14:52:44 ---Jag tycker inte att du ska ge upp den melodiska musiken eftersom du där har mycket att ge. Det här funkar också men mest som komplement enligt mitt förmenande - det låter ju bra och så men kanske lite av just din själ försvinner kan jag tycka. Marre sjunger förtjänstfullt och det ligger en hel del i orden på just den här låten då "youre not a musician - you're a chef"

--- Slut citat ---

Tack Eddi! :) Jag vilar nog bara ett (bra) tag. Har ju lovat mig själv att släppa en ny avslappnings/somnain-CD i höst.

--- Citat från: Dividend skrivet 27.09.2011, 00:56:32 ---Ja öva och träna på att skriva mer melodibaserat. Lyssnar inte bara på ambient :D utan på melodiös musik som du gillar ett tag.

Bara en rekommendation :rolleyes:

--- Slut citat ---

Men, det är ju det som är grejen... Jag lyssnar sällan på ambient utan just melodiös musik och int f*n hjälper det...  :lol:

Wernborg:
Jag lyssnar en hel del på elektronisk pop/synt, men det blir mest gubbrock ändå :)

Tokai:
Spännande arr! Du är en fena på ljudkombinationer och väldig smakfull.
Marres bluesröst sätter pricket över i:et. En varm, mänslig röst är vad som behövs i det digitala.

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 27.09.2011, 15:59:24 ---Jag lyssnar en hel del på elektronisk pop/synt, men det blir mest gubbrock ändå :)

--- Slut citat ---
:D Undrar om det är någon medfödd gen som bråkar med oss?

JT - bra med dom planerna tycker jag - får se fram emot nästa höst då!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion