Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Micke - Rain

<< < (2/12) > >>

Eddi:
I like :)

hogge:
Riktigt gött sväng i denna... Men i min musikvärld, som inte består av särskilt mycket electronica så kan jag tycka att den blir lite tjatig efter ett tag, men jag vet ju samtidigt att det är till för dansgolvet detta & där borde den sitta som en fläskläpp..

Asti:
Härligt driv i låten och skitsnygg mix!
Sången/talet är lite "svischig", lite vass och skulle behöva lite de-esser tror jag!
Den är nog aningen stark också i förhållande till musiken......
Snyggt!
/Asti

jonnerstone:
Tjo!

Börjar med det jag tycker är negativt! Spoken word grejen låter inte alls bra i mina öron. För det första hittar jag inte rytmiken. Jag tycker att om man talar över musik så ska det finnas nån form av rytmik i talet. Nu låter det lite påslängt. Klipp upp stavelserna och få talet att svänga lite till musiken. Det hade iaf jag gjort  :) (kolla gärna "exit" med korea, där jag klippt ut delar av Ted Kennedys begravings tal till JFK och satt ihop så att rytmiken samt texten passade låten. Det tyckte jag själv blev jäkligt bra, men tog också en hel dag att få till  :D, eller valfri låt med Chrome  :lol:)
Sen vet jag inte om du sidechainar musiken mot talet? Det låter som om musiken duckar när talet kommer in. Så det blir lite som när en radiopratare påar en låt. Musiken ligger lägre i volym tills han/hon pratat färdigt och då släpps volymen upp. Jag skulle helt klart vilja att talet blev en del av låten, både vad gäller mix och rytmik. Då tror jag även att man skulle tå åt sig talet och "höra" det bättre

Resten är som vanligt jäkligt bra. Skönt repetativt och meditativt. Sköna ljud som limmar bra med varandra. Kanske lite för "housigt" piano. Skulle i mina öron vara lite snyggare med ett mjukare anslag på pianot. Sångdelen är skönt inmixad. Som sagt allt annat tycker jag låter grejtans. Lät kanske väl neggo ovan, men eftersom spoken word delen är en stor del av låten så kände jag att jag behövde ventilera mina tankar  ;)

Ha't gött!

Micke

Clemens:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.09.2011, 21:37:01 ---Passar skitbra i nattradion, regn, bländande strålkastare, neon, xeon, loveon!
Gillar det direkt!

--- Slut citat ---

Nice!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion