Forum > Demolåtar

Modes (Helt omgjord 26/11-2011)

<< < (3/4) > >>

Jocke:
Skönt lir... funderade först vilken drink jag skulle beställa...  :blink: Tycker att gitarren efter 320 förtjänar att vara med lite mer! Gillar både soundet och uttrycket! :) ^^ Även temat efter 29 kunde få vara med mer... Härlig sång! Kunde tänka mig svaga långa toner som Ahh-kör eller orgel för att lyfta refrängen ännu mer.

Det är verkligen jättebra men jag har lite svårt att få grepp om den...

MaxB:
Gillar och har samtidigt förslag till en "förbättring"  :wub:, som skulle innebära en liten ändring i slutet, där F återkommer några gånger. Det innebär mer förändring än jag antar du är beredd att utföra. Är du intresserad, säg till.

Om du månar om engelskan i uttalet, har du korrigeringspotential i svengelska ordet joj 2 min 21 sek in i stycket. Jag tror att det enbart är vi svenskar som i decennier lurats i skolan och därmed missat att man säger dj, då j finns i början av ett ord.

Where the joj - and the sun
Where the djoy

På slutet känns det som du halkar lite i intresset för att spela solot. Inte säker om du hade problem med inspirationen men ditt solospel där trollbinder inte mig, håller inte samma höga kvalité jag oftast finner i ditt gitarrspel.

Det är ett skönt sound och goda instrumentala insatser. Och det är väldigt skön sång och sångmelodi!

Dividend:
Lite brittiskt. Tänker Elton John, och han vars mest känd låt är till sin farsa. Kommer inte ihåg.

Svårt att komma med nåt konstruktivt på en snabblyssning, är det riktigt trums? Låter bra. Tycker sångprestationen överlag är skitbra, men det är några oavsiktliga missar som kanske kan fixas med omsjung eller tuner. Men det är charmigt också så inte ett krav från min sida :)

Gitarrens solon låter bra.

fin låt!

Clemens:
Snygg mix du fått till! å schysst låt... kör ihop sig runt 2.38 i spelaren någon harmonikrock, gillar mer när sångaren ligger i det högra tonläget, slutet är lite råddigt kan jag tycka, och sången sitter inte hundra..men skön låt! En "svensk" version vore intressant! :)

robc:
Hej, låter riktigt bra det här, snyggt lirat oxå !

robc

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion