Forum > Demolåtar

Modes (Helt omgjord 26/11-2011)

<< < (2/4) > >>

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.09.2011, 12:17:57 ---Fräcka toner på gitarrspelet 17 sekunder in i låten B) Jag skulle valt andra toner.
Vackra ackordsval 46-50 in i låten.

Rösten har det tufft men det fungerar, dubbstämmorna upplevs starkare än leaden. Jag har själv kurerat mig efter två veckors förkylning då det inte gått att sjunga alls. Nu efteråt upplever jag dessutom att jag kommer ner några toner lägre än tidigare!

Pianot i den här inspelningen, är det pianot till höger om öppna spisen?  :wub:
Låter skönt om än lågt i ljudbilden, passar bra in med övriga instrument.

Lite väl långt men relaxat stycke!

--- Slut citat ---
En klassiker vid 46-50. Att lägga subdominanten i moll istället för dur. Alltså ett Fm i C-dur.
Det är inte väggpianot som låter här, men tanken är att jag ska testa att spela in det till denna låt.

--- Citat från: Eddi skrivet 10.09.2011, 14:14:59 ---Tjo
Jag tycker att allt är bra spelat i den här låten - rösten funkar också. Men jag skulle ha mixat den helt annorlunda hör jag och inte tagit med ADT på rösten eller vad du nu har för att dubbla stämman. Framåt med röst och trummor och lägg guran till vänster (lägre ljud) och dra fram pianot i mitten/höger.
Men det är ju som jag uppfattar det hela.

--- Slut citat ---
Rösten är dubbad på riktigt, alltså inspelad flera gånger. Kanske blev för tydligt. Lite mixdetaljer där också ja ang. panoreringen. Har som sagt inte påbörjat mixarbetet ännu egentligen, men gitarren åker nog ut åt något håll sedan.

--- Citat från: Asti skrivet 10.09.2011, 18:14:00 ---Fina harmonier och skitsnygg gitarr, både ljud och spel!
Sången tycker jag ska ligga närmre i verserna och framför allt starkare.
I refrängen känns det som att sångspåren borde vara mer i stämmor än "dubbade".
Dessutom bli refrängsången lite för stark, möjligen distar det lite....
Skön låt som är värd att filas på!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack tack.
Ja, det blev kanske för mycket dub nu. Ledstämman är dubbad en gång, och sedan ligger en kör som också är dubbad en gång. Fyra spår alltså totalt som sjunger två stämmor.

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 11.09.2011, 22:52:56 ---Snyggt lirat! Blir nästan lite för "slick" för min smak, men grymt bra lirat. Jag får lite musikalvibbar av denna låten.

Seså, bara att ringa in Tommy Körberg för lite sång!  :P ;)

--- Slut citat ---
Slick kan väl aldrig vara fel.  :lol:
Ang. Körberg så hade jag en kompis med en liknande rösttyp som jag hade tilltänkt för denna, så du är helt rätt ute. Får se vart det leder.

Tokai:
Bra låt!
Mer tryck i refrängen bara. Mer tryck på virvlen.
Fin låt. Gruvligt sköna flashiga guror.
Och upp med sången! Och inte så torr.

Marruschkka:
Härliga flasheletter på gitarren och skitsnygga harmer  :rolleyes:

Jag hör din röst bara i höger lur fram till 80 sek, från refräng blir det stereosound på sången.

Väldigt snyggt måste jag säja, men det vore ju för kul med en Körberg-röst här :P

/Marre

Wernborg:

--- Citat från: Tokai skrivet 14.09.2011, 19:21:48 ---Bra låt!
Mer tryck i refrängen bara. Mer tryck på virvlen.
Fin låt. Gruvligt sköna flashiga guror.
Och upp med sången! Och inte så torr.

--- Slut citat ---
Bytt ut virveln. Eller hela kitet faktiskt. Kickade trummisen också förresten och spelade om alltihop. Bytt sång. Och sångare.

--- Citat från: Marruschkka skrivet 14.09.2011, 20:10:50 ---Härliga flasheletter på gitarren och skitsnygga harmer  :rolleyes:

Jag hör din röst bara i höger lur fram till 80 sek, från refräng blir det stereosound på sången.

Väldigt snyggt måste jag säja, men det vore ju för kul med en Körberg-röst här :P

/Marre

--- Slut citat ---
Tackar. Harmisarna är kvar men spelat om allt utom bas och piano.
Ny sångare nu också ja.

Ny version längst upp. Och här...

Wernborg feat. Ingelsten - Modes (26/11-2011)

Eddi:
Vilken röst han har Patrick - riktigt bra och din kompletterar hans på ett bra sätt. Ser fram emot dig i en Dylan du har lite samma rasp som han i voicen. Nu låter allt riktigt bra och ska du skruva något så tycker jag liite mer verb på den flyhänte gitarristen så blir det ännu bättre.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion