Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Hoppa och Studsa - feat Wernborg, PEROWITCH och Roffe H
Jay Thomas:
Nu är den så bra som den kan bli låten! :) Balansen fungerar, bra spelat rakt igenom, stortrivsel i mina öron! :)
(går säkert att pilla med mer, men varför...)
MikaelEdebro:
Mixen låter gött nu och låten känns färdig! Saxen tycker jag inte låter optimal (lite tunn och utan värme), men den fyller funktionen som ett lite mer anonymt inslag i mixen än du kanske hade tänkt dig.
Bidrar mer än gärna med mina relativt begränsade sax-kunskaper (mest för att tvinga mig själv att verkligen ta upp saxen och öva), men nästa gång får du gärna vara mer specifik på vad du är ute efter så ska jag göra mitt bästa för att återspegla detta.
Ang. "effekter" på sax så brukar jag köra med VintageWarmer för lite "värme" och sen boostar jag lite med EQn och dippar eventuellt de burkiga frekvenserna. Sen låter det ju oftast bra med lite reverb. Jag brukar köra med Poor Plate som är gratis (samma tillverkare som ADT som Yllet tipsade om på sin blogg). Dist kan också vara snyggt ibland.
MaxB:
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 23.09.2011, 00:06:36 ---Mixen låter gött nu och låten känns färdig! Saxen tycker jag inte låter optimal (lite tunn och utan värme), men den fyller funktionen som ett lite mer anonymt inslag i mixen än du kanske hade tänkt dig.
Bidrar mer än gärna med mina relativt begränsade sax-kunskaper (mest för att tvinga mig själv att verkligen ta upp saxen och öva), men nästa gång får du gärna vara mer specifik på vad du är ute efter så ska jag göra mitt bästa för att återspegla detta.
Ang. "effekter" på sax så brukar jag köra med VintageWarmer för lite "värme" och sen boostar jag lite med EQn och dippar eventuellt de burkiga frekvenserna. Sen låter det ju oftast bra med lite reverb. Jag brukar köra med Poor Plate som är gratis (samma tillverkare som ADT som Yllet tipsade om på sin blogg). Dist kan också vara snyggt ibland.
--- Slut citat ---
Ja saxofonen är tyvärr lite mer anonym än jag önskade. Tack för tips angående effekter. Ska kolla upp dessa om de inte sänker min begränsade gamla dator.
--- Citat från: MaxB skrivet 13.09.2011, 10:21:14 ---Jag undrar om du har tid och lust att bröla fram dansanta eller ännu hellre skrikande, brölande, saxofontoner på sista delen i min nyaste låt Hoppa och studsa
Efter sångdelen i A-dur - Hoppar och studsar och springer omkring kommer ett långt E innan det ska dra igång. Där drömmer jag om att det verkligen ska dra igång. Det roligaste skulle vara att en sax driver låten vidare. Även tror jag att en sax skulle avsluta efter sista svängen med dubbelrefrängen.
Skulle vara kul med en hysterisk saxofon på dom här partierna!
Kan du, vill du, vad behöver du?
--- Slut citat ---
Jag försökte vara tydlig i min första förfrågan till dig men jag lyckades nog inte förmedla vad jag var ute efter. En dialog är alltid bra.
MikaelEdebro:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.09.2011, 07:47:18 ---Jag försökte vara tydlig i min första förfrågan till dig men jag lyckades nog inte förmedla vad jag var ute efter. En dialog är alltid bra.
--- Slut citat ---
PMet var nog kanske mer detaljerat än jag minns. Det var nog jag som slarvläste PMet lite och bara tänkte "Saxofon, javisst det ska väl gå att lösa". :unsure:
MaxB:
--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 23.09.2011, 11:49:59 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 23.09.2011, 07:47:18 ---Jag försökte vara tydlig i min första förfrågan till dig men jag lyckades nog inte förmedla vad jag var ute efter. En dialog är alltid bra.
--- Slut citat ---
PMet var nog kanske mer detaljerat än jag minns. Det var nog jag som slarvläste PMet lite och bara tänkte "Saxofon, javisst det ska väl gå att lösa". :unsure:
--- Slut citat ---
Det är väl inte försent? :unsure: Jag drömmer fortfarande om en skrikande, brölande sax... B)
Har du lust att köra ett varv till? Jag skulle uppskatta det, eftersom jag tycker att låten förtjänar ett sånt slut!
OBS!
Varför har ingen (inte ens jag) talat om att jag spelar fel ackord på ett ställe, i början av låten. Hur kan jag ha missat det efter alla hundratals lyssningar? Kan nån höra missen och meddela hur långt in i låten den kommer?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida