Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Hoppa och Studsa - feat Wernborg, PEROWITCH och Roffe H
equality:
Gladpop som gör mig glad. Fint co-lab (jag vill också kolabba!). Bra sång- och textinsats av MaxB. Enda anmärkningen är "förbereder sig" som känns lite ihopträngt. Saxen bra, gärna upp ett snäpp i mixen. Skön bas. Får lite vibbar av den gamla dansorketern Aston Rejmers orkester. Läge för liveframträdande i Gulvillan?
MaxB:
Gjort några åtgärder som jag hoppas är till det bättre. Är det nån som orkar lyssna och ge nån kommentar med tips?
- Eq:at upp basen några dB på nån smal frekvens på några kHz för att den kanske ska bli tydligare mindre murrig.
- Eq:at upp hihat-frekvenser på trummorna och dragit ner (kanske dragit ner för mycket) på trummornas volym totalt i ljudbilden.
- Inte fått något svar av MikaelEdebro på vilka effekter han har haft på sin saxofon så jag har improviserat med nån Steinberg-flanger och dragit upp volymen.
- Minskat lite på Bongovolymen.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_HoppaOchStudsa_20110920_featWernborgPerraMikaelEdebro.mp3[/mp3]
Luftigare?
Edit: Jag anser att trummorna är för låga i volymen nu - är inte samma drag som jag känt tidigare. Nån som håller med?
Asti:
Jag håller med dig om trummorna! Dom låter lite svagt och tunt. Saknar "kropp".
Tycker "bongotrummorna" rör till ljudbilden en aning i mitten....
Men skön låt! :)
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 20.09.2011, 13:44:06 ---Jag håller med dig om trummorna! Dom låter lite svagt och tunt. Saknar "kropp".
/Asti
--- Slut citat ---
Du är den första på KR som nämner Bongotrummorna (som kommer in på sista delen i låten, samtidigt med saxofonen).
En annan (musiker på Åland) har kommenterat dem på samma sätt.
Finns föslag på vad jag ska göra med Bongo? Sänka volymen, eq:a eller skippa?
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.09.2011, 14:22:17 ---
--- Citat från: Asti skrivet 20.09.2011, 13:44:06 ---Jag håller med dig om trummorna! Dom låter lite svagt och tunt. Saknar "kropp".
/Asti
--- Slut citat ---
Du är den första på KR som nämner Bongotrummorna (som kommer in på sista delen i låten, samtidigt med saxofonen).
En annan (musiker på Åland) har kommenterat dem på samma sätt.
Finns föslag på vad jag ska göra med Bongo? Sänka volymen, eq:a eller skippa?
--- Slut citat ---
CPG bor på Åland. :rolleyes:
Vad gäller bongos:
Försök skära i de lägre frekvenserna, panorera ut dom så dom inte stör "mitteninstrumenten",
kanske sänka volymen något......hjälper inte det skulle jag nog skippa dom.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida