Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Hoppa och Studsa - feat Wernborg, PEROWITCH och Roffe H

<< < (9/21) > >>

Eddi:

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 17.09.2011, 19:55:06 ---Måste säga att jag tycker du slaktar saxofonen lite. Den låter väldigt tam och mer falsk än vad jag spelar den  :P ;) (vilket lätt uppstår om man EQar fram fel frekvenser).

Så här lät det hemma hos mig iaf, där saxen (om än ngt hög) låter bättre iaf enligt mina preferenser.

--- Slut citat ---
Medhåll. Här har MaxB nåt att bita i :lol:

MaxB:
Nu börjar det bli tungt, lyckas visst inte förvalta de gåvor jag fått...  B)

Jag gillar "sax så fin en" men hoppades att den skulle ösa på mer och spela fler toner. Om möjligt drömde jag om att den skulle skrika och gråta fram sina toner men det är nog inte så lätt att åstadkomma på saxen.
Eftersom jag ville ha flera toner, så använde jag saxen och klippte vilt (?) i det rena spåret. Har inte eq:at spåret alls, så jag hör inte något falskspel.
Mikael, vad har du för effekter på ditt processade saxspår, flanger, kompressor?

Yllet:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.09.2011, 21:37:24 ---Nu börjar det bli tungt, lyckas visst inte förvalta de gåvor jag fått...  B)

Jag gillar "sax så fin en" men hoppades att den skulle ösa på mer och spela fler toner. Om möjligt drömde jag om att den skulle skrika och gråta fram sina toner men det är nog inte så lätt att åstadkomma på saxen.
Eftersom jag ville ha flera toner, så klippte jag vilt (?) i det rena spåret. Har inte eq:at spåret alls, så jag hör inte något falskspel.
Mikael, vad har du för effekter på ditt processade saxspår, flanger, kompressor?

--- Slut citat ---

Fram med saxen och klipp i saxen!

/Jon

MaxB:
Thats what I did, and while doing so, why not overdo it.

--- Citat från: martinm skrivet 17.09.2011, 20:01:17 ---Tänker på Paul Simon när jag hör detta. Är förmodligen basspelet och blåset som gör mycket för detta. Riktigt bra basspel av Wernborg och alla andra gör också ett bra jobb. Låter inte 2011 men det låter bra.
 :P

--- Slut citat ---

Så här skulle jag vilja göra men grabbarna på blåsinstrumenten spelar lite falskt (2.23 in i videon):  B)

Wernborg:
Dubbla virveltrummor vid 53 och 99 sekunder? Det blir lite flangereffekt och låter inte så snyggt.
Tycker nog att saxslingan kring 120 och 150 ska upp i volym.

Gött jobbat alla inblandade!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion