Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Hoppa och Studsa - feat Wernborg, PEROWITCH och Roffe H
MaxB:
Det var ett bra och konkret tips. Jag ska kolla upp eq:n på trummorna och se om jag kan ta fram hihaten som du så förtjänst fullt nämner det.
Har själv lyssnat flera gånger sen igår och undrar över hur man bäst tar fram basen. I viss lyssning tycker jag den kommer fram men inte så bra i annan lyssning (enklare högtalare).
I teorin tänker jag på att skära lite i lägre basregistret och eq:a fram något smalt som ger bastonerna och basen karaktär, lite högre upp i frekvenserna. Men att sen få till det så att det blir optimalt för olika lyssningsförutsättningar är intressant och spännande, för mig som amatörmupptrixare - men inte så lätt.
Yllet:
Känns väldigt mycket Paul Simon, men det har säkert någon annan redan skrivit :) Det jag reagerade på först var trumljudet som jag personligen inte riktigt köper, men det handlar väl mer om smaksak. Framförallt virveln ger ett odynamiskt och platt intryck. Känns inte riktigt som ett med övriga ljudbilden, men jag förstår grundtanken med 80-talssoundet i åtanke. Kanske ett lite mjukare sound skulle passa, men försöka behålla snärten i virveln? Basen är ganska dov och drunknar, den har ju en ganska drivande karaktär som skulle må bra av att förtydligas en aning. Men det är helt rätt tänkt med att låta basen sköta botten då trummorna/baskaggen ligger lite högre upp i registret.
Låten som sådan är trevlig och bra framförd. Nu ska jag lyssna på den en gång till.
/Jon
Harmonica mike:
Bra sväng här Max - med collab polare.Bra prestationer av samtliga,men jag tycker nog att tempot är lite för högt..Men det är ju jag det,ja jag såg att wernis också var inne på samma tanke..
För egen del så tycker jag att det finns så snygga grejer som blir svårlyssnade/hittade i detta snabba tempo,antar att jag bara är för gammal :)
Nog om detta,jag lämnar mixen utan kommentar då jag lyssnade i en högtalare från phonehouse förr 300:- via android mobil.
Kul med collab,och alstret växte på vägen.
Mike
MikaelEdebro:
Måste säga att jag tycker du slaktar saxofonen lite. Den låter väldigt tam och mer falsk än vad jag spelar den :P ;) (vilket lätt uppstår om man EQar fram fel frekvenser).
Så här lät det hemma hos mig iaf, där saxen (om än ngt hög) låter bättre iaf enligt mina preferenser.
martinm:
Tänker på Paul Simon när jag hör detta. Är förmodligen basspelet och blåset som gör mycket för detta. Riktigt bra basspel av Wernborg och alla andra gör också ett bra jobb. Låter inte 2011 men det låter bra.
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida