Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Ladder to Haven

<< < (3/9) > >>

Fuzzbub:
"Tafatta plock"?   :D     Jag tycker det låter alldeles förnämligt spelat.    Visst påminns man om Stairway-  men det gör liksom inget.    Lite skärande som folk vart inne på och sen sång på denna Göran!  :)   Bra jobb.  /JEH 

Gurano:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 09.09.2011, 22:47:38 ---Snyggt spelat och jag tycker du får till ett eget uttryck i variationerna runt temat. Sliret är fortfarande på charmkontot och inte störande för mig.
Cello och orgel trängs lite med gitarren i basen, så en liten städning där är väl att rekommendera.

--- Slut citat ---
Tackar - kul att man har ett charmkonto, det visste jag inte :)
Har ljusat/EQat guran lite

--- Citat från: MikaelEdebro skrivet 12.09.2011, 10:58:54 ---Vackert stycke! Visst hörs det att inspirationen kommer från Stairway, men du har ändå fått till ngt eget.
Jag tänkte också på att gitarren var för "bumlig". Gör den lite klarare och jobba lite mer med panoreringen. Jag tycker även att cellon är lite hög i mixen.
Testa även att EQa reverbet på guran. Testa även där att skära ganska mycket bas och boosta lite i toppen.

--- Slut citat ---
Tackar Mikael
Har EQat lite nu efter ditt recept (hoppas jag)
Sänkte cellon ett litet litet snäpp - men det märks kanske inte

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 12.09.2011, 11:03:56 ---"Tafatta plock"?   :D     Jag tycker det låter alldeles förnämligt spelat.    Visst påminns man om Stairway-  men det gör liksom inget.    Lite skärande som folk vart inne på och sen sång på denna Göran!  :)   Bra jobb.  /JEH 

--- Slut citat ---
Tackar - kul att höra, men jo detta är ett snubblande plonk med stela fingrar  :D . Arbetar just nu i fält (gräver/hackar) i princip ända fram till då vi ska lira i Gula Villan - hoppas att det inte pajjar mina händer då jag ska lira med er (brukar bli så jäkla stel i lederna). Får väl ta lite hojtarolja då vi ska lira, det brukar ju lösgöra det mesta :D

Tack alla för era tankar/synpunkter
Gurano

MaxB:
Ja, hoppas du håller och klarar att hålla förkylningen i schack, trots grävningarna.

hogge:
Jag har inte mycket att säga mer än - Grymt lirat..
Skitskön gitarr Du fått till här...

Gurano:
Tackar, kul att du gillar
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion