Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Ladder to Haven

<< < (2/9) > >>

MaxB:
Sympatiskt!
och du spelar lugnt och skönt! Strålande!
Upp med volymen på sången...  ;)

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 09.09.2011, 01:40:53 ---Gillar din tolkning jag har en annan men gillar din bättre.

--- Slut citat ---
Skulle va kul att höra din verre :)

--- Citat från: Asti skrivet 09.09.2011, 12:56:41 ---Lite snubbel/osynk, men snyggt spelat annars!
Lite för dovt ljud på gitarren, skär i bas-och nedre mellanregistret.
/Asti

--- Slut citat ---
Absolut för dovt ljud - har inte mixat det alls egentligen, bara kört in det i datorn...typ
Det finns mycket osynk i mitt spel som du säger, man blir så jäkla stel i fingrarna av att gräva med hacka i backen dagarna i ända :(
men jag ska fixa det så fort jag får tillfälle

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 09.09.2011, 13:13:37 ---Snyggt! Att spela in nylonsträngad gitarr tycker jag är j-a svårt. Tycker det alltid vill bli bullrigare och sämre diskant på inspelningen än hur det låter i verkligheten.

--- Slut citat ---
Japp så e de! Bumligheten kommer som ett brev på posten - men man har ju ett helt liv att lära sig spela in det (så mycket man nu har kvar att tiden vill säga)

--- Citat från: MaxB skrivet 09.09.2011, 15:32:09 ---Sympatiskt!
och du spelar lugnt och skönt! Strålande!
Upp med volymen på sången...  ;)

--- Slut citat ---
Ja jäklar - nu när du säger det så hör inte jag heller sången, måste höja ;)

Tack för att ni orkade lyssna på mina tafatta plonk
Gurano

Rattlesnake:
Snyggt spelat och jag tycker du får till ett eget uttryck i variationerna runt temat. Sliret är fortfarande på charmkontot och inte störande för mig.
Cello och orgel trängs lite med gitarren i basen, så en liten städning där är väl att rekommendera.

Eddi:
Sången är fortfarande lite otydlig :lol:

MikaelEdebro:
Vackert stycke! Visst hörs det att inspirationen kommer från Stairway, men du har ändå fått till ngt eget.

Jag tänkte också på att gitarren var för "bumlig". Gör den lite klarare och jobba lite mer med panoreringen. Jag tycker även att cellon är lite hög i mixen.

Testa även att EQa reverbet på guran. Testa även där att skära ganska mycket bas och boosta lite i toppen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion