Forum > Demolåtar

Mr G - Remembrance

<< < (3/4) > >>

Dividend:
Lyssnar på ver 2.

Gillar det indisk-pakistanska draget, eller vad det ska föreställa :D . Det bryter av bra med gitarren. Kaotisk nymornad 10-miljoners stad i borabora-bergen. Och där sprang några turbaner förbi.

Du lyckas hålla det massivt, utan att det blir rörigt den här gången. Tyckte det var riktigt kul lyssning.

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 15.08.2011, 09:42:15 ---Kommentar till senaste verren:
Vid 19 blir det snabbt stökigt med takten från den harmoniska innan. Skulle önska att det inte blir så pang på...
Vid 41 skulle det vara bra att tona ut det som var innan mycket långsammare. Även här upplever jag att växlingen går för fort. Sen är det lovande, bara att fortsätta bygga på.
Påminner med dessa ljudillustrationer en del om en annan av mig uppskattad musik, från en grupp som kallade sig - In the labyrinth.

--- Slut citat ---
Stök med takten vid 19 hör jag inte då den funkar för mig men du har nog rätt i att det kommer för snabbt på - ska försöka rätta till det på nåt sätt. Angående den snabba övergången vid 41 så är det precis så jag vill ha det - det ska liksom hoppa på/överraska. Kul att du tycker det är lovande :)

--- Citat från: Tokai skrivet 15.08.2011, 14:31:06 ---Vad är det för röster man hör i bakgrunden? Inspelat utomhus nånstans? Kan tänka mig nån marknad i Mellanöstern. Låter spännande, speciellt den sista biten, som är lite lugnare och som du kanske borde börja med. Gitarrpartiet med fasligt mycket reverb känns dock lite främmande. Kanske spela det i moll istället och fortsätta med etniska instrument?

--- Slut citat ---
Rösterna är bandade i polynesien. Gura utan reverb går ju helt enkelt inte - då tappar jag ju mitt signum ;)

--- Citat från: Dividend skrivet 15.08.2011, 16:07:46 ---Lyssnar på ver 2.
Gillar det indisk-pakistanska draget, eller vad det ska föreställa :D . Det bryter av bra med gitarren. Kaotisk nymornad 10-miljoners stad i borabora-bergen. Och där sprang några turbaner förbi.
Du lyckas hålla det massivt, utan att det blir rörigt den här gången. Tyckte det var riktigt kul lyssning.

--- Slut citat ---
Kul att du, liksom jag, tycker att den biten bryter på ett bra sätt med gitarren, men vad menar du med att jag lyckas hålla den massiv utan att det blir rörigt.....den här gången ;)

Tack för era tankar - ska försöka göra en del ändringar efter era recept - just nu finns en grund som är dubbelt så lång, med en något lugnare start på batak-instrumentet. Men jag lägger upp den verren senare när den har mer substans

Gurano

equality:
Österländsk mystik. Lite basarfeeling där i början. Stränginstrumnentet där i början är det äkta vara eller samplat? Låter så bra. Övergången till guradelen blev lite tvärt men återgången till basaren desto bättre.

Gurano:
ja stränginstrumentet är mitt batak-instrument som jag köpte i indonesien. Kul att du gillar. Gurorna kommer snabbt på men det är så jag vill ha det, tror jag :)

Tack för lyss å tyck
/G

mahan:
Tjou Mr G!
Lite sillsallad om detta, lite mycket sökande efter hur det ska bli. Introt låter låvande men sen blir det lixåm lite "kallabalik" över det hela... vågar väl knappt nämna det men tooo muuuch reeeverbs and deeelays som gör att man tappar tråden och sedan intresset för låten.
Sen vet jag inte om det är min nerladdning som brister, men när den "electrificierade" delen tar slut och jag börjar lyssna till ett intressant temabyte med bongos och tjohej.... så tar låten slut... :o

Åkei då... vet ju att detta är ett utkast till följande version, så visst har du lyckats väcka åtminståne mitt intresse och jag väntar ivrigt på följande version!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion