Forum > Demolåtar

Mr G - Remembrance

(1/4) > >>

Gurano:
LÅTNAMN:            Remembrance
ARTIST/GRUPP:     Gurano
GENRE:                A piece of Ethno/a piece of trad
LÅTLÄNGD:           Okänt
KOMPOSITÖR:       Gurano
PRODUCENT:         Gurano
INSTRUMENT:        Batak-instrument, tal, sång, synth, elgitarr, ståbas
INSPELNINGSÅR:    2011
FORMAT:              mp3

Hejsan!
Det var inte riktigt planerat när jag la upp min Batak-trudelutt under ämnet Diverse andra instrument, men jag fick för mig att testa med lite andra instrument oxå och då blev det så här. Bara halvfärdig...om ens det!

Funderar på om det ska vara sång på elgitarrdelen? Ska lägga lite annat på 2a halvan av elguradelen oxå tror jag. Är det ett för kraftigt bryte i stil mellan Batak-delen och elguradelen? Någon som vill sjunga nåt (PMa i så fall)? Körd mix mm mm?

Ha det gott
Gurano

Version 2:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_RemembranceV2.mp3[/mp3]

Clemens:
Börjar lovande..men efter ett tag när gitarrdelen kommer in tappar jag intresset, blir lite rörigt å obestämbart, med struktur å sång kan det bli riktigt cool...just nu ett utkast som lovar mer kan jag tycka  :)

Wernborg:
Introt är coolt. Tycker nog att andra delen med gitarren är alldeles för tamt och luddigt. Lite synd att det suggestiva försvinner och det övergår i dur och glatt.

Ett tips ang. etnogrejen kan vara att hitta en eller max två takter som låter bra och sedan loopa upp det och bygga det suggestiva utifrån det.

Som illustration till vad jag menar loopar och suggestiva rytmer rekommenderar jag lyssning av Mike Oldfields Amarok:

MaxB:
Lite plötslig övergång till modern gitarr. Om du lyssnar mellan 17 till 19 sekunder in, har du redan där ett berömt gitarriff. Nån som hör vilken låt det är början på? Vid 43 kommer ackorden till den låten. Skulle kunna vara en idé att spinna vidare på, en brygga till hur just den låten kom till, i en helt annan världsdel i en ny era, nånstans efter 1900-talets mitt.

Gurano:
Clemens: Nä det är nog som du säger...att B-delen inte riktigt är av samma sort och bör bytas bort - hade det på känn själv. Kul att du gillar i övrig.

Wernborg: Jo som sagt B-delen...som tur var så hade jag en annan del på lager :D.
Men det är nog ingen typ som du har tänkt kanske, jag gör ingen M Oldfield - det är inte riktigt min grej.

MaxB: Den nya version som är upplagd i trådhuvudet nu har nog en lika plötslig övergång till elgura, men jag tycker att den sitter mumma. Den är annorlunda, nästan som en helt ny låt. Det riff du åsyftar går jag bet på - berätta ;)

OBS: ny verre i trådhuvudet - är den bättre/sämre/same shit? Men jag sparar 1a versionen utifall fler vill delge sina tankar

Tack för era tankar och synpunkter
Mr G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion