Forum > Färdiga produktioner
Clemens feat Farisha - Take me home
Dividend:
Jag får lite associationer standard-radio-pop. (Det är harmoniskt, men lite upprepande av konventionella grepp :unsure: )
Fast samtidigt tycker jag det är trevligt att lyssna på, det är proffsigt utfört speciellt sångerskans insats och låten uppbyggnad. Lägg för sjutton ALDRIG på trummor mitt i. Det vore konventionellt ;) Jag kommer lyssna igen längre fram :)
Bra!
Clemens:
--- Citat från: Dividend skrivet 06.08.2011, 13:54:06 ---Jag får lite associationer standard-radio-pop. (Det är harmoniskt, men lite upprepande av konventionella grepp :unsure: )
Fast samtidigt tycker jag det är trevligt att lyssna på, det är proffsigt utfört speciellt sångerskans insats och låten uppbyggnad. Lägg för sjutton ALDRIG på trummor mitt i. Det vore konventionellt ;) Jag kommer lyssna igen längre fram :)
Bra!
--- Slut citat ---
Ja..så här är låten uppbyggd: Intro som aldrig uppreppas i låten 1.a versdel helt acapella, andra delen av första versen strings å syntpad. Instrumentalstycke piano, som aldrig upprepas. Andra versen bassynt i ters i första delen, bas å strings å syntpad i andra delen, slutet helt acapella.
Inte speciellt konventionellt uppbyggd alltså, men upplevs den trots allt som kommesiell så har jag lyckats.. :D
Dividend:
Det är alltså inte låtens uppbyggnad som är konventionell :D
Snarare så är delarna, som jag skriver, proffsigt sammansatta. Jag tänker väl mer på harmoniken och andra beståndsdelar :) (Alltså ingen kritik, det är trevlig lyssning)
jonnerstone:
--- Citat från: Clemens skrivet 06.08.2011, 15:24:32 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 06.08.2011, 13:54:06 ---Jag får lite associationer standard-radio-pop. (Det är harmoniskt, men lite upprepande av konventionella grepp :unsure: )
Bra!
--- Slut citat ---
Ja..så här är låten uppbyggd: Intro som aldrig uppreppas i låten 1.a versdel helt acapella, andra delen av första versen strings å syntpad. Instrumentalstycke piano, som aldrig upprepas. Andra versen bassynt i ters i första delen, bas å strings å syntpad i andra delen, slutet helt acapella.
Inte speciellt konventionellt uppbyggd alltså, men upplevs den trots allt som kommesiell så har jag lyckats.. :D
--- Slut citat ---
Ja, hur du fick detta till standard -radio-pop Divi har jag inte en aning om :D Den här låten använder väl inga konventionella grepp?. Men du avslutar ju med en "unsure" smiley så du var väl inte riktigt säker där :)
Okonventionell men absolut kommersiellt gångbar :)
PS. Upplever sången som behagligare på T:na nu. (Det var inget större fel på T:na innan heller, men jag var ju tvungen att hitta nåt att gnälla på, bara för att :lol:)
Micke
EDIT: Såg ditt förtydligande inlägg nu Divi. Då förstår jag vad du syftade på :)
Clemens:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.08.2011, 15:43:11 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 06.08.2011, 15:24:32 ---
Bra!
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Ja, hur du fick detta till standard -radio-pop Divi har jag inte en aning om :D Den är låten använder väl inga konventionella grepp?. Men du avslutar ju med en "unsure" smiley så du var väl injte riktigt säker där :lol:
Okonventionell men absolut kommersiellt gångbar :)
PS. Upplever sången som behagligare på T:na nu. (Det var inget större fel på T:na innan heller, men jag var ju tvungen att hitta nåt att gnälla på, bara för att :lol:)
Micke
--- Slut citat ---
He..he..bra! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida