Forum > Demolåtar
karl-moonlight midlands
91:an:
Harmonimässigt funkar det alldeles utmärkt. Jag saknar bara något som binder ihop det hela, exempelvis en vandrande bas som kliver omkring i ackorden, slår på ettan och trean.
Tokai:
Dom udda vändningarna älskar jag. Intrikata ackordföljder. Man kan väl inte säga att låtstycket inte får en att hoppa och dansa precis. Upplevs faktiskt som begravningsceremoni.
Efter ungefär halva låten kan jag tycka att dova pukor och dito cymbalcrasher på väl valda ställen skulle kunna komma in och förstärka. Kanske ev en kyrkorgel?
Tungt, lite ledsamt men ändå vackert är mina slutord
acghovia:
Underbara harmonier och ett spännande arrangemang!
Jag har hört dig sjunga och jag är övertygad om att det skulle lyfta ytterligare med sång till detta.
/Anders
Håkan Nilsson:
Helgrymt. Älskar alltihop som det är. Har du ingen speedysharelänk så jag kan skryta med den på facebook?
Dividend:
Jag tycker ackordsprogressionen känns intressantare än vanligt, trevligt att följa. Harmoniskt tilltalande utan att vara konventionellt (inte för att det är det vanligtvis).
Det behövs ingen sång. Däremot skulle jag gärna höra ett soloinstrument, fiol eller distad gura som bygger vidare (ett solo) på fundamentet här!
Trevligt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida