Forum > Demolåtar

karl-moonlight midlands

(1/4) > >>

karl:
LÅTNAMN:moonlight midlands
ARTIST/GRUPP: karl
GENRE:melancholy
LÅTLÄNGD: 3:09
KOMPOSITÖR: karl
INSPELNINGSÅR: 2011
PRODUCENT: karl
FORMAT: mp3

En låt med lite udda vändningar men efter ett tag känns dom naturliga  :unsure:  B) funkar funkar inte???

MaxB:
Jag tycker det fungerar - jag tycker gitarren är för långt borta i rymd, då bas är så mycket närmare eller ligger bredare (så att basen upplevs mycket närmare).

Mina tankar går till Stewe Hackets soloproduktioner...
PS Nu har jag skapat både wav och mp3 av de två cd-skivorna.

Edit: Vid 100 och 155 går lågbasen riktigt lågt. Vad är det du använder? Den är genom hela stycket mer påtaglig på höger sida... är det tänkt så eller blev det så?

Gurano:
hej
Jag lyssnar med världens sämsta lurar genom min mobil, så jag kan inte säga så mycket med precision. Vändningarna är ok, misstänker att du vill ha lite "disharmoniska" klanger i slingan...så upplever jag det hela i alla fall. Jag tycker dock att trudelutten inte står på egna ben - det behövs nåt mera, typ sång eller ett instrument med ett uttalat tema.

Ha det gott
Gurano

equality:
Fina harmisar. Lite spooky med kyrkklockan som kanske inte måste ligga på hela tiden. Brittisk deckare från 50-talet är bilder som dyker upp men tidlöst på ett coolt sätt. Skickligt.

Jay Thomas:
Snyggt spelat och snygga ljud. :) Däremot blir det lite väl mycket "rondellkörning", låten kommer inte riktigt ur "loopen", tycker jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion