Forum > Demolåtar

karl-moonlight midlands

<< < (2/4) > >>

Bribedant:

--- Citat från: equality skrivet 30.07.2011, 00:25:42 ---Brittisk deckare från 50-talet

--- Slut citat ---
:D

Intressant minsann. Som ett spännande omslag på en bok man funderar på att läsa  :ph34r:

Håkan Nilsson:
Mästerligt! Pink Floyd-klass! Inte för att det skulle vara en pastish på PF musik, men lite i deras stil, så här kunde en konsert börja. att det inte händer mer, att låten "inte kommer ut ur rondellen" är för mig det snygga. I nästa låt kommer det helt andra grejer...
Vilket gitarrljud, vilket snygg anslag! Och basen, hur lågt går den, och vad är det, strängar eller en synth? Låter väldigt bra i mina AT ATH-M50l. Att höra det här i ett maffigt PA vore nåt... Grymt skickligt tycker jag!

karl:
Wow....allt ifrån Hackett,50-tals deckare till Pink Floyd  :unsure: B) tackar för responsen och gör nog en del ändringar... Allt gott / karl

MaxB:
Svara gärna på funderingarna i form av frågor.
Vad spelar basen?

karl:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.07.2011, 20:54:53 ---Svara gärna på funderingarna i form av frågor.
Vad spelar basen?

--- Slut citat ---
Ok sorry, basen är en freetless från Trilogypluggen (Spectrasonic's) och den går djupt ned, den lägsta tonen i den här låten är typ A1 110Hz och det är ju lågt  :o .....klockan ska bort lite grann i början men tänkte lägga på ett annat sound där också...I mina burkar ligger allt i mitten men funderar på att lägga ut det lite åt sidorna, gitarrerna är det enda som har något reverb på sig...skum låt som dök upp men känner ändå för att släppa fram det som kommer  :unsure: :mellow: och så givetvis mellotronflöjterna från Sonic Synth, tycker dom låter förbaskat bra och då jämfört med äkta vara :)  Allt gott / karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion