Forum > Demolåtar
Lugnet efter stormen.
Håkan Nilsson:
Nu har jag satsat på ett heldigitalt sångljud, bouncade det torra ljudet genom Finalizern med lite finesser den har. Knorrandet i låga mellanregistret som jag har lite svårt för sitter väl i stämband o hals, det får jag nog leva med. Och när Willie Nelsson knorrar liknande tycker jag det låter bra, så va fan... B)
Har jag smetat på för mycket reverb?
MaxB:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.07.2011, 15:48:43 ---Nu har jag satsat på ett heldigitalt sångljud, bouncade det torra ljudet genom Finalizern med lite finesser den har. Knorrandet i låga mellanregistret som jag har lite svårt för sitter väl i stämband o hals, det får jag nog leva med. Och när Willie Nelsson knorrar liknande tycker jag det låter bra, så va fan... B)
--- Slut citat ---
Var den vänstra den digitala alltså?
Håkan Nilsson:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.07.2011, 17:21:49 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.07.2011, 15:48:43 ---Nu har jag satsat på ett heldigitalt sångljud, bouncade det torra ljudet genom Finalizern med lite finesser den har. Knorrandet i låga mellanregistret som jag har lite svårt för sitter väl i stämband o hals, det får jag nog leva med. Och när Willie Nelsson knorrar liknande tycker jag det låter bra, så va fan... B)
--- Slut citat ---
Var den vänstra den digitala alltså?
--- Slut citat ---
Japp! De få som vågade gissa hade rätt allihop. Mr Pimmy på Studioforum gissade att den högra var analog, och han tyckte den lät bäst i mixen också. Här gillades det digitala mer, tror jag också gör det. Nyss har jag sjungit en annan låt, det blev heldigitalt, ingen yttre kompressor alls, en lätt komprimering på ingången med portans egen kompressor, sen lite till vid mix. Neumann TLM102 kan man spela in sång med helt utan komprimering om man har lite mickteknik. Älskar den micken, den låter som gammal svindyr rörmick.
Harmonica mike:
Oj..
Fint det här också.
Skrev ett A4:a om vad jag ville (högst subjektivt),reviderade och kapitulerade för låt/musik och text - bra!
Mike
bjurte:
Först !!
Jäklar vilket bra Sound du fått till,gitarrer sång och allt!!
Kan inte säga att jag gillar hö/Vä mer eller mindre.
Signalkedjan till Akken,skulle du gärna få berätta mer om,gillar den skarpt..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida