Forum > Demolåtar
Lugnet efter stormen.
Håkan Nilsson:
Tjo. En av mina visor...
Idag la Tomas Persson på trummor, utan nåt klick att stö sig på. Tyckte jag fick till skapligt sånglud också.
Nya versionen ligger längre ner, jag sparde den utan trummor här överst.
Lugnet efter stormen, text musik Håkan Nilsson
Jag älskar lugnet efter stormen
Då får vi frid och tid, att rå oss själva
Med nöjda sinnen
vi har klarat det vi skulle
Så går vi sakta hem till oss
Jag längtar så till lugna vatten
Våra motorer kan gå på lägre varv
Jag trivs så bra i hemmahamnen
Med kvällsol, kaffe, och dubbla spring
Sen går vi sakta hem till oss
Då får vi frid och tid, att rå oss själva
Med nöjda sinnen
vi har klarat det vi skulle
Eddi:
Skön låt tycker röst och harmonica ligger liiite för högt och den sköna gitarren för lågt. Och sången då nja jag tror jag föredrar det digitala till vänster.
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.07.2011, 21:48:10 ---Skön låt tycker röst och harmonica ligger liiite för högt och den sköna gitarren för lågt. Och sången då nja jag tror jag föredrar det digitala till vänster.
--- Slut citat ---
Den sköna gitarren, är det den elektriska antar jag? Spelade knappt hörbart på den förutom solot.
Jag har tänkt få svärsonen att trumma till det här också, sen gör jag det lite noggrannare. Kanske en ny ak, då med nya strängar, de här var nog ett år gamla. Kanske två ak gitarrer i stället för en?
Tack för kritik!
Nu ska jag skriva lite mer här, hittills i sommar har jag bara varit ute på havet. B)
MaxB:
Gillar soundet. Skiter själv i vad som är analogt eller digitalt. Jag upplever sången till vänster som behagligare att lyssna på.
Fin låt och framför allt härligt spel på alla instrumenten! Men det var inte det du ville höra! ;)
Så om jag skulle höra två inspelningar är det nog sången till vänster jag skulle uppskatta mer
Men om jag bara hörde den till höger skulle jag nog inte alls ifrågasätta sångljudet.
Virrigt svar eller hur! :P
Håkan Nilsson:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.07.2011, 22:29:32 ---Gillar soundet. Skiter själv i vad som är analogt eller digitalt. Jag upplever sången till vänster som behagligare att lyssna på.
Fin låt och framför allt härligt spel på alla instrumenten! Men det var inte det du ville höra! ;)
Så om jag skulle höra två inspelningar är det nog sången till vänster jag skulle uppskatta mer
Men om jag bara hörde den till höger skulle jag nog inte alls ifrågasätta sångljudet.
Virrigt svar eller hur! :P
--- Slut citat ---
Virrigt... nja, det är precis så där jag själv tycker, olika för varje dag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida