Forum > Demolåtar
Lugnet efter stormen.
Håkan Nilsson:
Jag har ändrat mixen till enbart digital sång, mittpanorerad. Har inte lyckats ändra det i rubriken bara...
AK-gitarren spelade jag in i våras, så jag är osäker på hur jag gjorde. Antagligen stereomickade jag med en TLM102 och en NT2-A, ev bägge monterade i min thomann micscreen, alltså ganska nära varann ca 35 cm...
Preampen är en Audient Mico i stereo.
Sen kan jag ha kopplat vidare analogt med mickablar via en stereokompressor, Rane DC24 till line in på digitalportan.
Eller också helt digitalt via spdif från preampen.
Jag har även TC Finalizer som jag använder som kompressor ibland. Ibland direkt vid inspelning, ibland bouncar jag spåren efteråt. Skulle vilja säga att micarna och finalizern är det som sticker ut i min utrustning, finalizern är enormt bra att mastra med. Skulle nästan våga mig på att mastra åt andra med det jag har.
Håkan Nilsson:
Idag la Tomas Persson dit trummor. Utan klick... Har setat o skruvat sen...
Versionen utan trummor ligger kvar högst upp...
Eddi:
Egentligen inte alls min bag den här stilen men du gör det så himla bra och innerligt så det är svårt att inte gilla det hela :D
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Eddi skrivet 27.07.2011, 01:56:02 ---Egentligen inte alls min bag den här stilen men du gör det så himla bra och innerligt så det är svårt att inte gilla det hela :D
--- Slut citat ---
Stort tack! Det är väl inte min stil heller. Vet inte ens vad man kan kalla stilen eller likna det med. Lägger man in den i ett liveset med mer tyngre råös-bluesar så är det nog vilsamt för publiken. Sen kan man ta nåt tyngre igen.
Blev nog lite för mycket topp på masteringen, ska ändra det... B)
acghovia:
Jättesnyggt ljud du får till! Jag föredrar versionen utan trummor.
/Anders
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida