Forum > Färdiga produktioner
Standing in the rain-karl
karl:
En låt som bara kom (som det gör för dom flesta väl :)) ju mindre man håller på desto svårare är det att få till ljudbilden i synnerhet sångljudet....Vad saknas där?? Tar tacksamt emot konstruktiv crits.....Allt gott karl
LÅTNAMN: Standing in the rain
ARTIST/GRUPP:karl
GENRE: melancholic
LÅTLÄNGD: 3:37
KOMPOSITÖR: karl
INSPELNINGSÅR: -11
FORMAT: mp3
equality:
Kombinationen gudabenådad kompositör + sångare = karl. Genren måhända melankolisk, men jag blir lycklig av dina låtar. Nån slags bitterljuv men värmande känsla som när jag lyssnar på Paul Simon, Bach eller vilken av de största du vill. Ahh-partiet är så snyggt med ackordväxlingarna särskilt i sista vändan upp till grundackordet. Snygg, stor ljudbild och gillar även den dubbeltrackade(?) sången. Saknar inget i sångljudet. Lite samma fylliga sångljud som på McCartneys Blackbird. Har du sjungit in flera gånger? Elgitarrljud och spel välfunnet om än lite återhållet. Ändra typ...inget! :)
Eddi:
Riktigt mysigt det här pizzicatona var innovativa snygga harmisar och självklart välsjunget - som sagt hög mysfaktor.
MaxB:
Gillar men inte mer ännu men låtarna brukar ju växa efter ett antal lyssningar. Att gå upp i tonen i ordet "raiiiiin" gillar inte jag. Skulle med fördel kunna klippa sången på "rain" i första tonen, tror jag.
Wernborg:
Bra.
Faden börjar nog för tidigt. Det var allt jag kom på. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida