Forum > Demolåtar

equality - keltiskt pianoskrammel

<< < (9/11) > >>

equality:

--- Citat från: zorrow skrivet 04.07.2011, 21:28:45 ---Jag lyssnade på pianoversionen och jistanes vilken fin grej. Härligt spelat på acken och vilket rum i ljudbilden du har. Sång kanske blir svårt attfå in på den här låten men kanske ett försök vore värt. Mycket njutbart stycke i alla fall! :D

--- Slut citat ---

Kanske kan funka med sång om pianot lyfts ut. Kul att du tycker det funkar så här. Stort tack zorrow!

jonnerstone:

--- Citat från: equality skrivet 05.07.2011, 22:45:51 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 04.07.2011, 21:28:45 ---Jag lyssnade på pianoversionen och jistanes vilken fin grej. Härligt spelat på acken och vilket rum i ljudbilden du har. Sång kanske blir svårt attfå in på den här låten men kanske ett försök vore värt. Mycket njutbart stycke i alla fall! :D

--- Slut citat ---

Kanske kan funka med sång om pianot lyfts ut. Kul att du tycker det funkar så här. Stort tack zorrow!

--- Slut citat ---

Det kommer att funka alldeles utmärkt med sång även med pianot. Dom kommer komplettera varandra bra!

mahan:
Oj oj oj va gott detta har framskridigt! Härligt med ditt fingerlir och den bekannta basen som brusar i takt med pianot. Balansen mellan in strumenten sitter fint, bara nån.. trumma vid 1:40 framåt som inte riktigt sitter i mitt öra, låter lite skramlig och täcker över basen.... ja ja, bara för att jag e lite småpetig, you know! :)

Och en sång hör jag i bakgrunden, släpp ut den fast bara som en "hummande" kör, vet ju att den finns där... eller hur.

Hursomhelst, detta är EQ, det hör man från första takt, kul att du hittat din akt! BRA JOBBAT!

h.   johan

equality:
Jonnerstone:  Tanken med pianot var att den skulle visa på sångmelodin... men visst värt att testa.

Mahan: Ändå drog jag in på tonlängden i basen för att de inte skulle krocka. Hmm. Sång vill jag ha men inte min. Jo, man har väl snöat in på akkeköret, trots att jag sprattlar emot och sneglar på en och annan Strata.

Tack för era säkra öron!   

Kornstad:
Härligt stycke det här!
Grymt lirat på gitarrerna och pianot passar perfa. Snyggt!

Känner inte att det skulle behövas någon sång till detta stycke, utan slingorna bär bra som de gör ändå och stycket är intressant ända till slutet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion