Forum > Demolåtar
equality - keltiskt pianoskrammel
equality:
--- Citat från: Eddi skrivet 04.07.2011, 13:23:13 ---Lägg den som du vill ha den om du nu vill det och skicka över midifilen så får vi se hur det kan bli.
--- Slut citat ---
Jag testar. Schysst Eddi!
equality:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.07.2011, 22:24:01 ---Skönt att lyssna på och jag håller med ett tidigare förslag - en bodhran skulle sitta bra!
Bodhran - illustrativ video - men lyssna och se tre minuter in för ett exempel på hur det kan låta.
--- Slut citat ---
Hi, hi, vilken cool kille! Ser ut som han trummar med en penna. Skulle ju kunna gå att sno några takter rakt av från videon. :o
Orkar inte pilla på den här längre (på ett tag iaf). La upp en ny pianoversion. Ändrade några harmisar som lät lite bisarra, la in ett andningshål till och försökte få mer dynamik i låten med automatisering på varje spår. Tack Max och alla ni andra för riktigt najs feedback!
Wernborg:
Har inte hört version 1.
Grymt snyggt akkespel, fusk eller ej.
Filmiskt, med härlig känsla. Jazzigt och skönt.
U.a.
zorrow:
Jag lyssnade på pianoversionen och jistanes vilken fin grej. Härligt spelat på acken och vilket rum i ljudbilden du har. Sång kanske blir svårt attfå in på den här låten men kanske ett försök vore värt. Mycket njutbart stycke i alla fall! :D
equality:
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.07.2011, 20:42:35 ---Har inte hört version 1.
Grymt snyggt akkespel, fusk eller ej.
Filmiskt, med härlig känsla. Jazzigt och skönt.
U.a.
--- Slut citat ---
Tack Wernis! Sång är tänket i s f pianot. Kul med skivan W. Självklart skall jag köpa den och tanka hem. Hoppas på nåt liknande i sommar men får liksom inte tummen ur.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida