Forum > Demolåtar
equality - keltiskt pianoskrammel
jonnerstone:
Magiskt bra detta, båda versionerna är bra, men den med piano är sanslöst magisk. Jag var på Islay (En ö utanför Skottlands västra kust med världens godaste whisky för er som undrar) för c:a en månad sen. Det var den vackraste plats jag någonsin varit på (och det säger jag inte p.g.a whiskyn) och för att använda ordet en tredje gång helt magiskt. Tänk om jag hade haft den här låten i lurarna när man vandrade över dom gröna vidderna.
Håller inte alls med HM om att den går för fort för eventuell sång. Jag får massor av melodier i skallen som lutar åt det Irländska/Skottska. Dock så bör det ju sjungas med en sådan dialekt för att inte illusionen ska spricka.
Magiskt (det var nummer fyra)
Micke
MaxB:
Skönt att lyssna på och jag håller med ett tidigare förslag - en bodhran skulle sitta bra!
Bodhran - illustrativ video - men lyssna och se tre minuter in för ett exempel på hur det kan låta.
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.07.2011, 22:24:01 ---Skönt att lyssna på och jag håller med ett tidigare förslag - en bodhran skulle sitta bra!
Bodhran - illustrativ video - men lyssna och se tre minuter in för ett exempel på hur det kan låta.
--- Slut citat ---
Skickligt jag tror man måste äga en viss rytmkänsla också :lol:
equality:
Eddi: Jag har tydigen valt fel sequencer. Köpte Halion på nån rea men hittade inga särskilt användbara ljud. Det var några år sedan å andra sidan. Steinbergprylar har aldrig riktigt funkat till hundra med mitt Sonar.
Jonnerstone: Mycket hedrande att läsa ditt inlägg. Vilken fin beskrivning! Jag var i Kilmarnock nära Glascow för några år sedan. Kom aldrig ut på öarna men kunde blicka ut över Mull dit McCartney flydde efter uppbrottet från Beatles och skrev megahitten Mull of Kintyre (inte riktigt fattat varför den blev det). Återser och återhör gärna Skottland och smakar på whiskyn. Glad att du hör fördelar med pianoversionen. Jag ser den mest som en mall (Mull?) för en sångmelodi så småningom och tänkte texten skulle bygga på nån legend över Anne Boleyn eller Catherine Howard och den om den hänsynslöst grymma tid som rådde och om man fick drömma sjungen på gammalengelska. Allt för att illusionen, som du skriver mycket träffsäkert, inte skall spricka. Tusen tack Micke!
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 04.07.2011, 10:05:46 ---Eddi: Jag har tydigen valt fel sequencer. Köpte Halion på nån rea men hittade inga särskilt användbara ljud. Det var några år sedan å andra sidan. Steinbergprylar har aldrig riktigt funkat till hundra med mitt Sonar.
--- Slut citat ---
Lägg den som du vill ha den om du nu vill det och skicka över midifilen så får vi se hur det kan bli.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida