Forum > Demolåtar

equality - keltiskt pianoskrammel

<< < (10/11) > >>

mahan:
Tjou EQ!
Denna låt har vuxit till sig otroligt! Nu e det ju bara sången som fattas,,,, eller hur :rolleyes:
Satt och sjöngf o trallade för mig själv både i bastun och swimmingpöölen och konstaterade att en sångmellodi är icke så svår att ympa in i denna snygga låtbörjan!
Med dina låtar hittar jag mig ofta på Irland, dåligt eller ej vete tusaqn! Jag gillar dom tongångarna!

Så vad kan jag säga, kör vidare o kör hårt! :wub:

h.   johan

karl:
Nice feel....kul att du har det inom dig och kan plocka fram influenserna när det ska till...flyhänt värre kräver denna genre och fingrarna verkar ju funka på dig :) lovely jag bara njuter efter att den gått på repeat en timme nu :) Ha en fin sommar   k O

MaxB:
Lyssnar igen och den har växt för varje lyssning. Nu senast njuter jag av vad som låter som en riktig knorrig ståbas. Är det det?

Tokai:
Ska jag vara ärlig så gillar jag inte pianot. Tycker tar för mycket från gitarren. Blir lite Jan Johansson - och det är svensk folkvisa - här ska det ju va keltiskt! Sen har du tonat ner bastrumman. Den ville jag ha upp senast och med mer rymd. Men basen kommer fram bättre nu.
Läser nu att pianot ska föreställa sången. Om det ska sång på, föreslår jag ganska långa toner som kontrast till det andra, men kan växlas över till snabbare passager.

MaxB:
Och lite rassel-rytm instrument skulle passa på vissa delar av stycket, att de kommer in ungefär där trumman kommer in. Bodhran skulle inte sitta fel men en sån lär man sig inte spela på en kvart, tror jag.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion