Forum > Demolåtar

equality - keltiskt pianoskrammel

<< < (3/11) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: equality skrivet 01.07.2011, 20:37:23 ---Marre: Nu gör jag mitt fyrtusende inlägg! på KR och det blev till dig! Skål på're.  :D  Medeltida, kul att du hör det. Har ju suttit och sett den skickligt gjorda serien The Tudors med alla vedervärdigheter men kan inte låta bli att glo och kanske fanns det nån inspiration därifrån.  :blink: Henrik VIII har tillskrivits Greensleeves som han sulle ha gjort till Anne Bolyen (en av de stackars nackade fruarna) men han hade säkert nån förslagen propagandaminister som lät sprida detta. Nåväl, kul att baktrumman funkar i dina öron, flöjt har jag säkert samplad och kan kolla var den skulle kunna passa. Tusen tack!

--- Slut citat ---

Väl bekomme :D

Jag har sjungit en del medeltida så det här känns hemtamt för mej i stilen och jag gillar det här mycket :P

Tack för skålen vännen!

/Marre

Gurano:
Kanon - låter spännade rakt igenom trots att det finns en viss monoti i det hela (men jag är fään av monotona slingor- bara att lyssna på alla alster jag gör så förstår ni).

Tycker att basens lägre toner försvinner lite, tex vid 45-47. Om jag hade fått bestämma så skulle jag ha lagt in lite handklapp på valda partier, bara för att driva upp tempot i lyssnarens öra, men det är jag det! Skulle oxå sitta fint med en slags klocka som klingar/klämtar ibland.

Är inne på 3e lyssningen och jag tycker om det mycket. Gillar basvandringen vid 96-100 (sådana småsaker går jag igång på-thats my kinky thing :))

Blir själv sugen på att göra nåt åt iriskt/keltiskt håll - inspirerande!

Ha det gott
Gurano

Eddi:
KR´s acke-virtuos i farten - jag visste att du var bra men inte så här bra faktiskt :D
Gillar låten men den kanske behöver nåt flöjtliknande också tror jag. Baktrumman hörde jag inte första vändan utan trodde det var basen, den kan nog accentueras lite kanske.
Bra bra.

equality:
Thnx Guran och Eddi. Svarar bättre strax. Lade upp ytterligare en verre. Hade ju missat lite delay på gurorna och fixade till basojämnheterna tror jag. Sanerade lite i trumman där på slutet...

Jay Thomas:
Läckert! Mycke mystik, glädje och dans i detta. Tankas. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion