Forum > Demolåtar

equality - keltiskt pianoskrammel

<< < (2/11) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 01.07.2011, 18:29:24 ---Oj. Ful distorsion på slutet. La upp en en ny version med mindre limitering.

--- Slut citat ---
Det här hade jag velat lyssna..återkommer Mikey.

Mke

Bengan_gbg:
Du ska nog inte snacka om att spela tight EQ ;) Tycker det låter fint. Hade kunnat tänka mig ngn Bohdran (reservation för stavning) av det lite snabbare slaget för rythmen. Kanske ngt  lite baktung trumma/bas nu....annars flyhänt som vanligt - snygga harmonier och melodier.

equality:
Bengan: Jo, men jag får sitta och mala om samma parti tills fingrarna blör. Jag tyckte trumman var lite kul och att det skiljde sig från mina sedvanliga brushkits. Jag gjorde några "hål" nu i basen för att inte krocka allt för mycket med trumman och skippade allt reverb för att få bättre tydlighet. Bohdran vet jag inte vad det är men det kanske finns samplat? Får kolla. Thnx B.
HM: Wellcome back any time!  :)

La upp en tredje verre...

Marruschkka:
För mej låter det här keltiskt men oxå lite medeltida, skulle vilja höra en sprittande flöjt i detta :P

Du är så fingerfärdig på gitarren, en ren fröjd att lyssna på och vacker melodislinga gör sitt till.

Jag gillar även baktrumman.

Behagligt stycke det här (men vem är förvånad, inte jag  ;))

/Marre

equality:
Marre: Nu gör jag mitt fyrtusende inlägg! på KR och det blev till dig! Skål på're.  :D  Medeltida, kul att du hör det. Har ju suttit och sett den skickligt gjorda serien The Tudors med alla vedervärdigheter men kan inte låta bli att glo och kanske fanns det nån inspiration därifrån.  :blink: Henrik VIII har tillskrivits Greensleeves som han sulle ha gjort till Anne Bolyen (en av de stackars nackade fruarna) men han hade säkert nån förslagen propagandaminister som lät sprida detta. Nåväl, kul att baktrumman funkar i dina öron, flöjt har jag säkert samplad och kan kolla var den skulle kunna passa. Tusen tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion