Kontrollrummet

Gurano & Harmonica Mike - 100 miles an hour

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Här kommer ett litet bidrag där jag står för all musik och Hmike för sångens alla aspekter (från ax till limpa s.a.s.)
Mixningen är min så den innehåller naturligtvis brister.

Tacksam för synpunkter på vad ni vill ang musik, sång, arr mix - vad ni vill

Ha det gott
Gurano

« Senast ändrad: 28.02.2016, 21:03:53 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Jay Thomas

  • Gäst
Det finns absolut potential i detta men då synk och rytm halkar omkring rejält i mina öron återkommer jag efter nästa version.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
?? Förstår inte riktigt vad du menar med att synk och rytm halkar runt rejält. Kan du inte förtydliga?
Är det rejäl otakt du menar, vilket jag i så fall inte kan höra?

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag vet inte heller vad JT menar :)

Jag kan tycka att det är lite sena/tidiga anslag här och var, men det fixas ju lätt med en quantizer :D. Är det audiospår blir det lite jobbigare. Tänkte på trummorna.

 Annars går tanken fram. Låten blev dock bruten i nedtankningen, har bara halva. Får återkomma lite senare...


edit: Ok, fick hem hela. Det är lite konstiga harmonier på några ställen, alltså vertikalt ser det ut som ackord som inte har namn :D Fast det är kanske tanken. Jag kan förstås höra fel, det kan vara att basen i mixen bullrar konstigt (?)

HM sjunger det bra! Kanske sångmelodin känns igen lite från nån annanstans, men vafan, det är ju blues :D
« Senast ändrad: 28.06.2011, 07:03:29 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tror jag vet vad JT menar...

Master reverbet/delayet eller nåt rev/del som ligger på bas alternativt trummor drar det hela mot lite ruffig ljudbild..Det blir en återstuts/koppling av ljud typ bas/bastrumma/virvel i mixen som gör att det låter slirigt,inget fel på lir vad jag kan höra utan ett mix problem då det återkommer likt ett för aggresivt ställt rumsreverb alternativt delay..

När jag sjöng så utgick jag från att du ville ha ljudbilden så,och jag tycker inte att det gör nåt.Du har mixat in mig bra i volym och effektmässigt tycker jag.Nya gura soundet och liret gillar jag,fett å perfekt  :)

Rätt skön bilåkardänga detta som bara behöver liite mer text och eventuell mixjustering om man vill.Du kan ju testa att separatlyssna spåren mot varandra och kolla om det är som jag tror...Trummor först sen bas å det övriga.Inga stora återstudsar på nåt av rytminstrumenten är en bra tumregel då det annars drar det hela mot en osynkad/slarvigt lirad ljudbild.Ett reverb på mastern som får sköta hela rumsjobbet brukar funka bäst enligt mig - om man inte är ute efter att dra runt med musikerna på en jättescen typ simulerad arena eller skokartong/källare,då gäller andra premisser med kirurgisk precision  :D

Kul att samarbeta Göran och jag utgår från att det blir mer,kul som tusan.

EDIT:Sprang in i studion för att lyssna på det som jag skickade till dig där du har första mixen..Japp,den mixen låter betydligt tightare än den här - således ett reverb/delay problem i denna verre.Sången är inte heller synkad riktigt hundra på denna verre..Lyssna på filen jag skickade med första testen så hör du.

Mike
« Senast ändrad: 28.06.2011, 08:00:20 by Harmonica mike »


Jay Thomas

  • Gäst
Ledsen för otydligheten, spontankommentar. HM beskrev det bra, ljudstuds och sången i osynk. Låter som något slags slapback-eko.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Divid: Ackord som inte har något namn - intressant!
Så vitt jag vet så har jag nog inte kommit på något nytt ackord - det finns redan så många som duger, tycker jag :D
Har strejtat upp trummorna lite

HM: Har fixat till sången pytte pyttelite så nu tror jag inte att den kan ligga mer likt det du la på i spåret från början. Har även rättat ett par trumslag som låg skitlite ur fas - det är nu inga rejäla takter ur fas och rytm i alla fall (om någonsin?) - tror jag?

Eftersom jag inte är någon mästermixare så lär jag mig av try-error-learn (kanske)-try again-error osv...så nu har jag lajjat med att bredda stereobilden lite. Förmogligen skit men what a heck - jag kan nog inte göra bättre!

JT: Se Hm ovan för svar!

Tack för att ni tog er tid att lyssna å ge kritik

Ha det gott
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Guubar!
Lyssnat till tvenne versioner nu och ....
bägge verren har drabbats av yberkompressor Tryck!
LÅten är fin men den lever bättre utan komp/limit/max vilken den hamnar leva med nu.
Jag tycker att låten ska bygga mer på live o dynamik än radiomix o dynamit, eller hur!
Härligt samarbete dock som söker sina banor, Gurano kan sin gura o HM kan sin strupe, snyggt!
Trummorna.... njaaa.... måste jag säga det igen .... näeru... don´t likem. Sitter själv i sommar studion med riktiga trummor så... bara som en liten vink  Host! :D

Kör vidare, kolla bara riktningen och packningen! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tänk om mister Mahan vill och får lägga riktiga trummor på den här. Skönt gung och skönt att ha med sång Gurano! HM i vissa passager får jag ståpäls på grund av din pipa! Gillar den något torrare versionen från HM, den i första inlägget är för blöt och är för kompressad upplever jag.
« Senast ändrad: 29.06.2011, 00:04:25 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Gurano-bröt med HM:s bluespondus - ger mig goose-pimples och blixtrande g-solon som sitter som berget. Nerv, dramatik just som fem stickmyggor sitter på rätt sida om myggfönstret. Vad mer kan man begära? Jo, mindre "blött" på Mikey och bättre instrumentseparation. Basen låter väl bumlig eller är det highpass på elgurorna som skall till? Panna gurorna mer. (Nu är det sex stickmyggor och då är jag långt från Boden.)  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Mahan: Nä du har aldrig tyckt om mina digitala trummor ;)
men det är vad jag har att tillgå när jag bygger låtarna. Man kan säkert få dem bättre men jag kan inte programmera trummorna på ett bra sätt. Nu ändrat mixen lite - kanske till det bättre-kanske inte?

MaxB: Jo visst sjunger herrn förträffligt! Men nu är han betydligt torrare i mixen - men jag vet inte om HM tycker att det är bättre/sämre?.

EQ: Kul att du gillar. Jag tror att basen är mindre bumlig nu. Har dessutom panorerat mera, provar som du säger, panorerat ut 2 guror åt vars ett håll.

Tack för era kommentarer - de behövs - men sedan får vi se om jag når i mål (troligen inte men i alla fall...)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Joho jo  :)

Det tar ju lite tid för mig att svara då jag bor i stugan nu över sommaren,men inte helt oangenämt kan jag säga - kanon väder här..

Johan/EQ/Maxb/Per:
Riktiga trummor ja gärna för mig  :),men Göran bestämmer det är hans låt.
Kul att ni diggar sången boys.Låten svänger fint och skulle bara behöva lite mer text..Mygg ja,här uppe hos mig frös de flesta ihjäl under försommaren så jag har inte behövt använda myggmedel ännu - mycket ovanligt för årstiden.

Åsså Göran då:

Sång synket fixat,bra.Ekostudset bättre,bra.Lite bumlig mix än..Equality har nog lösningen,dra undan lite bas ur elgurorna.
Du kan ju också dra ned basen ett litet snäpp,det skadar inte.Sen måste du lätta lite på mastern.Totalen,alltså hela ljudbilden,är väldigt hårt komprimerad/limiterad/maximerad.Den här skall ut i bilen då den kommer från verkstan så vi har lite tid på oss  :D.
Minska lite på sångreverbet också,lite blötare än den första sångtestmix jag skickade till dig blir perfa.Låt Johan testa lite trummor,han verkar spelsugen  :) om du vill alltså,det funkar så här också men "the real stuff is the right stuff"..

Jag tror det var allt för denna gång så - framåt i natten.

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hejsan
Sitter just nu på jobbet men jag ska se över mixen en gång till när jag kommer hem.

Intressant att ni säger att den är hårt komprimerad eller limiterad, då jag varken har komprimering el limitering vad jag vet. Ska i alla fall försöka dra ner på basen på gurorna samt sänka basvolymen lite grann på elbasen. Just nu har du (HM) pyttelite reverb på spåret, men jag tar bort det helt så får vi se hur det blir (behåller lite dock på mastern). Helt klart är i alla fall att vi sitter med olika hörning och hör olika saker :)

Trots att jag är en mixmästare ;) så undrar jag vad det innebär att lätta på mastern? Är det helt enkelt att sänka mastervolymen eller innebär det nåt annat?

Och visst får Mahan prova med trummor om han vill. Låten går i så fall i 110 bpm.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Mr G, you have PM! :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul att Mahan vill vara med och leka!

Är trummorna kraftigt komprimerade från sin mjukvara? I så fall kanske det inte hjälper att "lätta på mastern".

Basen har onödigt mycket lågfrekvent basljud, som också tar mer energi än nödvändigt i mixen. Kan du använda eq så att basen hörs både med bra lyssning och med enklare högtalare? Det är en konst jag har svårt för men som kan vara bra att arbeta med. Kan behöva dra på några dB runt 1-3 kHz och ha något högpassfilter eller helt enkelt ta bort frekvenser under 80 Hz. De hörs ändå bara i bättre anläggningar och på diskot men stjäl energi av hela låten vid lyssning med normala förutsättningar, i bil och i mormors radio  :P ,så att andra instrument då får för låg volym.

I passagen 157-165 sek hör man tydligt att det är nån kompressor eller limiter som tar bort massor av gitarr-, trum- och basljud då HM tar i. Hur låter den passagen då du själv lyssnar i ditt sequenserprogram? Duckar de andra instrumenten likadant då? Och om du lyssnar på den passagen med lägre volym på mastern, duckar likadant?

Bra samarbete grabbar!
« Senast ändrad: 29.06.2011, 10:31:46 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kul att johan hakar på  :)

Man sänker volymen=trycket på de masteringsverktyg man har använt typ kompressor/limiter/maximizer och lägger mixen nån decibel under nollan.Om du inte har nåt på masterbussen av de verktygen/pluggarna,så måste det ske nån sorts normalisering/överstyrning i processen över till mp3..Vilket inspelningsprogram använder du?

Vilka reverb använder du,kanske nåt med kompressor funktion typ? Någonting påverkar ljudbilden negativt,först mixen till mig är inte så dum fast den har brister.

Maxb samanfattar problematiken bra.

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul att johan hakar på  :)
Man sänker volymen=trycket på de masteringsverktyg man har använt typ kompressor/limiter/maximizer och lägger mixen nån decibel under nollan.Om du inte har nåt på masterbussen av de verktygen/pluggarna,så måste det ske nån sorts normalisering/överstyrning i processen över till mp3..Vilket inspelningsprogram använder du?
Vilka reverb använder du,kanske nåt med kompressor funktion typ? Någonting påverkar ljudbilden negativt,först mixen till mig är inte så dum fast den har brister.
Maxb samanfattar problematiken bra.
Mike
Hej
Jag använder FL studio. Jag ska se vad jag kan åstadkomma när jag kommer hem i kväll. Jag tror att det finns en limiter på mastern (om jag minns rätt) och ska sänka volymen på den i så fall. Det reverb jag använder är det som följer med FL.

Håll tummarna att jag grejar det   :unsure:

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Spännande låt bortsett från för mycket effekter, skitbra sång här ^_^

Jag väntar med spänning på fortsättningen på denna :P

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjena
Nu har jag vridit och bänt, bänt och vridit på bla limitern i mastern, men inte fattar jag mycket av det jag gör :D.
Sänkte basen något och tog bort all reverb på HM. Nu är det endast lite reverb på mastern. Ändrat lite EQ på både bas å guror. Men frågan kvarstår om det blev bättre???

Mahan har nu fått ett ljudspår utan trummor så vi får se vad som kommer ut av det (men jag hör att det inte blir lätt...tror jag).

Marre: Jo fortsättning följer...och jag som tycker att det är alldeles lagom med effekter :D
Egentligen så är det bara 2 rena guror som spelar mot/med varandra, 1 distad gura ibland, 1 synth, bas och sång. Lite limiter och lite reverb finns likaså på mastern.
Det finns ingen delay någonstans.

Tack för att du tog dig tid att lyssna å kommentera

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Störtskön låt! Låter av nån anledning bättre denna gång :D

Inväntar ivrigt mahans trummor :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skönt gung och bra låt men som sagt... :rolleyes:
Jag som brukar få höra 'sänk reverbet' titt som tätt är inte längre No 1... :D
Suverän sång oxo.

Just det!! Håller med dom andra att den är lite bastung..
« Senast ändrad: 29.06.2011, 23:18:41 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ja här var de bas. Hela mixen bågnar under tyngden av bas, låter nästan ibland som om man skulle sidechainat hela mixen mot basen. Du säger att du tagit bort allt reverb på HM's sång men ändå så är den jätteblöt. Fick du torra spår av HM eller var dom så här blöta? Varför reverb på mastern? Det gör ju bara hela mixen än mer blurrig och otydlig. Vänta med effekter på mastern tills du fått till mixen på dom individuella spåren sa allt lirar ihop. Jag får en känsla av att du tappat bort dig rejält i mixen och inte har riktig koll på vad som är vad längre. (det händer alla ibland). Mitt råd är att riva hela mixen och börja om från början och plocka bort alla effekter och inserts mm och sen bygga upp den igen, spår får spår. Förutom mitt mixgnäll så finns det ju faktiskt en bra låt som lurar där i bakgrunden. Hör lite goa "Mad Season" stämmor som dyker upp på nåt ställe. En ordentlig mix så att energin kommer fram...det förtjänar låten tycker jag allt  :)

Fridens

Micke

« Senast ändrad: 30.06.2011, 00:19:09 by jonnerstone »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Störtskön låt! Låter av nån anledning bättre denna gång :D
Inväntar ivrigt mahans trummor :)
Jo det blir nog bra med Mahans tillägg, men det är ändå en låg väg kvar till färdigt, om det nu någonsin blir det

Skönt gung och bra låt men som sagt... :rolleyes:
Jag som brukar få höra 'sänk reverbet' titt som tätt är inte längre No 1... :D
Suverän sång oxo.
Just det!! Håller med dom andra att den är lite bastung..
Jo denna jäkla bas - ska försöka göra nåt åt den

Ja här var de bas. Hela mixen bågnar under tyngden av bas, låter nästan ibland som om man skulle sidechainat hela mixen mot basen. Du säger att du tagit bort allt reverb på HM's sång men ändå så är den jätteblöt. Fick du torra spår av HM eller var dom så här blöta? Varför reverb på mastern? Det gör ju bara hela mixen än mer blurrig och otydlig. Vänta med effekter på mastern tills du fått till mixen på dom individuella spåren sa allt lirar ihop. Jag får en känsla av att du tappat bort dig rejält i mixen och inte har riktig koll på vad som är vad längre. (det händer alla ibland). Mitt råd är att riva hela mixen och börja om från början och plocka bort alla effekter och inserts mm och sen bygga upp den igen, spår får spår. Förutom mitt mixgnäll så finns det ju faktiskt en bra låt som lurar där i bakgrunden. Hör lite goa "Mad Season" stämmor som dyker upp på nåt ställe. En ordentlig mix så att energin kommer fram...det förtjänar låten tycker jag allt  :)

Fridens
Micke
Gått bort mig är bara förnamnet, snarare sjunkit i ett träsk  :D. Mixa är nåt jag inte kan - det är helt klart.
Men jag tar det med ro och ska försöka göra nåt åt det. Tack för tipset - gör om gör rätt helt enkelt. Hmm ja lätt att säga med svårt att få till om man heter MrG  B)

Tack alla för att ni tror på låten - jag ska göra mitt bästa
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen - för den som orkar lyssna!
Gjorde som Jonner skrev - tog bort alla effekter på allt och började med endast de ljud som fanns vid inspelningstillfället

På denna version har jag sedan bara:
1. skurit basen vid ca 90 med EQ
2. lagt skitlite svag svag reverb på sång
3. samt lite stereobredd på mastern

Det är allt jag gjort - är det uppåt väggarna?

« Senast ändrad: 28.02.2016, 21:04:20 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Allt låter tydligare. Fint. Basen mullig men kanske en smaksak. Sologurorna vid 01:40 och framåt kunde gott få fronta lite mer. Mikeys körer vid 03:?? skulle jag ha pannat ut.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Mixen låter luftig och bra.  Funkar fint!     Jag tycker ni fått till ett bra samarbete här, schyssta gitarrgrejor och sång samt bra flyt i låten.  Jag är svag för malande alster som svänger. 
Bra jobbat gubbar!  /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Wiihhaaaa!!

"There is no place like home" typ..Bra jobbat nu har du den.Visst man kan skruva lite till om man vill,men det blir hårklyverier.Nu är det fett och rockigt,samt ett ruskigt drag.Bara att luta sig tillbaka och invänta Johans bidrag :)
Det går nog snabbare om jag åker ner till Johan och hämtar filerna med tanke på hans internet uppkoppling  där ute i stugan :P :D

Känn ingen stress Johan,skämta ba  :wub:

Mike


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Känn ingen stress Johan,skämta ba  :wub:
Mike
Kom just från farbror doktorn som satte en kortisonspruta i höger axel... så nu ska det väl trumpinnarna tammetusan löpa! :D
Och sommarstudion e den svalaste platsen för tillfället, bara +25.
Hold out, it´s comming!

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det rockar bra det här. Många synpunkter på basen - jag också. Det känns ojämn i volym. Komprimering kanske. Vissa bastoner slår igenom och andra hörs för svagt.
Är det riktig bas eller midi? Om det senare, kan man kanske lättare dra ner vissa toner och höja andra.
Najs gitarrlir. Ibland lite för lågt, som eq påpekade.
Sången känns som att det kan kapas nånstans i nedre mellanregistret, lite bumlig just nu.
Rätt mycket live feeling är det. Trummorna är som sagt rätt så statiska. Det funkar, men inte mer. Tror mahan kan lyfta det hela rejält.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Johan: Väntar ivrigt :)

Tokai: Nä det är en alldeles riktig bas som jag spelar, utan komprimering. Jo trummorna är som de är - men det blir förhoppningsvis annat vad det lider. Vad gäller för låg gura så undrar jag om det är den distade eller de andra du menar? Tycker snarare själv att något av de distade inläggen kan vara lite för höga.

Tack för tankar
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Tokai: Nä det är en alldeles riktig bas som jag spelar, utan komprimering. Jo trummorna är som de är - men det blir förhoppningsvis annat vad det lider. Vad gäller för låg gura så undrar jag om det är den distade eller de andra du menar? Tycker snarare själv att något av de distade inläggen kan vara lite för höga.

Den mer rena gitarren med flanger (?), den som spelar nice smålir som jag vill höra mer av - kanske inte hela tiden.  Dist guran är ok i volym tycker jag.
Glömde säga nåt om slutet också. Jag är ju väldigt petig där även om det är en halvfärdiga låt. Slutet ska vara tydligt arrangerat!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det låter kanonbra Gurano! Cool och avslappnad låt i lite Elvis stil i mina öron.. (ta det för vad det är med en metaldåres referensramar). Stereobreddningen hörs. Kanske är det en del av soundet och i så fall OK. En möjlig förbättring av mixen i mina öron är att ge sologitarren vid ca 110 och framåt lite mer botten. Den låter lite tunn just nu tycker jag. Tack för  härlig lyssning!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Johan: Väntar ivrigt :)

OK!
Eftersom så många nu frågat efter "mahantrummorna" så kan jag ju inte låta bli att slänga upp en råversion av låten med dessa "magiska" trummor! :D

Nåjaa.. ingen magi i detta, burkarna är en economydrumset som heter TRAX. Handlade dom beggade för 100 euro, bytte ut skinnen till någålunda pro och lånade ett AKG trum-mikset av Tsmalmbe och så här låter det... i lurar mixat. (OBS! detta är absolut konfidentiellt, berätta inget för Mr G, slänger upp detta utan hans lov) Trumspåret är inte skuret o klippt utan rakt igenom kört, så otajt o fel finns till allas förfogande! :P

[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/GURANO/100%20miles%20gurano%20HM%20o%20Mahan%20-3_Master.mp3[/mp3]

sommarhälningar från Hyrkkölä sommarstudio!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här är tamejtusan inlevelse i kubik. Gurano håller tillbaka lite på guraspelet men levererar rakt igenom och så har vi Mike från norr som sjunger med STOR inlevelse med sin superba röst, och nu som lök på laxen Mahans klart dynamiska trumlir som ÄR mycket bättre än en automattrummis nånsin kan göras även om ljudet kanske är bättre någonstans men wow när dessa tre enheter går ihop. VILKEN UPPLEVELSE kanoncolab måste jag uttrycka riktigt riktigt bra.
 :D :D :D :D :D 5 gladisar från mig.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Det här är tamejtusan inlevelse i kubik. Gurano håller tillbaka lite på guraspelet men levererar rakt igenom och så har vi Mike från norr som sjunger med STOR inlevelse med sin superba röst, och nu som lök på laxen Mahans klart dynamiska trumlir som ÄR mycket bättre än en automattrummis nånsin kan göras även om ljudet kanske är bättre någonstans men wow när dessa tre enheter går ihop. VILKEN UPPLEVELSE kanoncolab måste jag uttrycka riktigt riktigt bra.
 :D :D :D :D :D 5 gladisar från mig.

OJDÅ :wub:
Jag tackar ödmjukast för min del av kakan, hoppas låtmakaren Mr G är av samma åsikt... :D
Som sagt, varken Gurano eller Hmike vet om detta ännu så....

halsning o tack! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............