Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Tiga är Guld

<< < (8/10) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 01.07.2011, 22:00:25 ---Tycker det är galet snyggt proddat, sjunget och lirat. Har ngt förbannat svårt att höra vad Berg sjunger (för att lira på den fiolen) men det hade inte gjort sig med Sthlm/rikssvenska. Det funkar fint såhär...å då har jag ändå normalt svårt för dialektal sång vare sig det är hamnarbetargöttebosska, skånska, småländska eller raukrock med några undar jordi....så det så.

Några efterlyser lite briljans o krisp. Jag tycker det funkar ändå.

´nuff said!

--- Slut citat ---

Tack så hemskt mycket! Väldigt glad att prodden verkar uppskattas. Den egoboosten behövdes efter den brottningsmatch jag och denna låt gått igenom  :)
Ja det där med dialekter är en het potatis  :lol: Själv föredrar jag alla dagar att man sjunger på sin dialekt eftersom det i låter mer äkta och trovärdigt. Inget fel i att försöka sjunga på ett dialektneutralt sätt men när det blir som t.ex Per Gessles fejkade stockholmssång så låter det bara pajas i mina öron.

Tack än en gång!

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Clemens skrivet 02.07.2011, 23:28:05 ---
Som jag sa "The edge", ni kan bli riktigt stora. Grattis  :)

--- Slut citat ---

Nu ska vi inte ropa hej innan smöret e smält i en grop åt andra sa han som skrattade sist.  :)

Men tack ändå.

jonnerstone:

--- Citat från: Eddi skrivet 03.07.2011, 01:25:48 ---Den har rullat några ggr nu här och det är en riktigt catchig hit detta- Det talade partiet upplever jag som lite unikt också - refräng partiet är suveränt och utfläkningen av rösten där är guld om man säger så. RADIOKLAR tycker jag men blir det en andra stämma i sliutet så är det inte fel. Har nog vant mig med dialekten också :lol:

--- Slut citat ---

Ja jag hoppas hinna lägga på den där stämman i veckan plus fixa lite av dom justeringar som jag fått tips om här.

Tack igen  :)

jonnerstone:
Mix nr 2.

1. Stämma tillagd på andra delen av vers två
2. 3:e stämma tillagd på sista refrängrundan

Subtilare förändringar nedan

3. Trummorna sänkta ett litet snäpp i volym
4. Tillfört lite topp på leadvox
5. Lyft ca 1dB med brett Q runt 5000Hz på mastern
6. Skurit lite i blippblopp synthen på verserna som ligger och markerar sången för att undvika eventuella frekvenskrockar .

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/tiga_ar_guld_mix2.mp3[/mp3]

Bengan_gbg:
Ett lyft på redan bra prodd m version 2. Måste erkänna att jag gått o nynnat på refrängen flera gånger under veckan - och då har jag ändå bara lyssnat på låten två ggr...en gång innan - en gång nu...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion