Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Tiga är Guld
Bengan_gbg:
Tycker det är galet snyggt proddat, sjunget och lirat. Har ngt förbannat svårt att höra vad Berg sjunger (för att lira på den fiolen) men det hade inte gjort sig med Sthlm/rikssvenska. Det funkar fint såhär...å då har jag ändå normalt svårt för dialektal sång vare sig det är hamnarbetargöttebosska, skånska, småländska eller raukrock med några undar jordi....så det så.
Några efterlyser lite briljans o krisp. Jag tycker det funkar ändå.
´nuff said!
jonnerstone:
--- Citat från: equality skrivet 30.06.2011, 23:50:41 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 29.06.2011, 22:59:03 ---Om du har nån tidsangivelse där du märker det så får du gärna dela med dig, så kan jag lättare angöra vad det är som orsakar det.
--- Slut citat ---
Det är synth-riffet som sammanfaller med sångmelodin i versen jag reagerade lite på. I den snygga refrängen är kontrasten mellan sångmelodi och synthen perfekt. Det är alltså inte en equalizinggrej. Synthriffet är ju helt central för låten så rör inte det :) men när sång och synth går ganska unisont blir det kanske övertydligt och trångt i mitten i mina öron. Skulle det funka att dubbeltracka, fasförskjuta och panna ut synthen på sidorna, eller hur man nu breddar bäst? Och/eller sista versen kryddas med en andrastämma på elguran som ni är inne på i introt? Ingen genre jag är särskilt hemma i, bara min ringa mening...det hindrar ändå inte att jag gillar låten skarpt och skånskan funkar perfekt (läst tidigare inlägg och hur skulle t ex Peps låta på "rikssvenska" - nej usch!).
--- Slut citat ---
Om du menar själva riffet så är det bas och två distgitarrer och gitarrerna är redan fullt pannade höger/vänster. Det som ligger i mitten är blipp blopp synthen. Men jag tror nog att den måste vara där annars blir det väldigt tomt med bara sång i mitten. Ska kolla över det lite, men rent spontant så känns det som om att det kommer att låta konstigt.
Andra delen av andra versen ska kryddas med en andrastämma. Den fanns där från början när vi bara hade text till en vers. När sen texten till andra versen kom så har jag bara glömt att sjunga in den igen :)
Tack för ditt öra :)
Micke
jonnerstone:
--- Citat från: Ola skrivet 01.07.2011, 10:50:26 ---halloj.här kommer lite mix tyckerier.
jo,,, lite mer crisp och glitter på sången önskas. den e lite muddig nu om man ska va petig,
och på denna låt ska man vara petig ;)
skicka den till radion
Lycka till !
mvh Ola
--- Slut citat ---
Hmmm...tog faktiskt bort lite crisp på sången. Jag tyckte den blev för "lyxig" så jag trubbade av den lite. Hmmmm igen...får fundera på detta!!
Inte omöjligt att det blir radio framöver. Det finns lite intresse från bolag att prova släppa några BB-låtar, så vi får se.
Tack för tyck!
Micke
Clemens:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 02.07.2011, 20:58:37 ---
--- Citat från: Ola skrivet 01.07.2011, 10:50:26 ---halloj.här kommer lite mix tyckerier.
jo,,, lite mer crisp och glitter på sången önskas. den e lite muddig nu om man ska va petig,
och på denna låt ska man vara petig ;)
skicka den till radion
Lycka till !
mvh Ola
--- Slut citat ---
Hmmm...tog faktiskt bort lite crisp på sången. Jag tyckte den blev för "lyxig" så jag trubbade av den lite. Hmmmm igen...får fundera på detta!!
Inte omöjligt att det blir radio framöver. Det finns lite intresse från bolag att prova släppa några BB-låtar, så vi får se.
Tack för tyck!
Micke
--- Slut citat ---
Som jag sa "The edge", ni kan bli riktigt stora. Grattis :)
Eddi:
Den har rullat några ggr nu här och det är en riktigt catchig hit detta- Det talade partiet upplever jag som lite unikt också - refräng partiet är suveränt och utfläkningen av rösten där är guld om man säger så. RADIOKLAR tycker jag men blir det en andra stämma i sliutet så är det inte fel. Har nog vant mig med dialekten också :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida